Dnešné konzoly nestačia na natívne 4K hranie: Timothy Lottes z AMD hovorí, že treba aspoň 7,4 TFLOPS

Dnešné konzoly nestačia na natívne 4K hranie: Timothy Lottes z AMD hovorí, že treba aspoň 7,4 TFLOPS

To bolo rečí, keď Microsoft vyrukoval s ich najvýkonnejšou konzolou Xbox One X. Hry v 4K rozlíšení a to bez kompromisov. Prosím vás pekne, nie...

Pokiaľ nepatríte do nejakého fanboy tábora a vehementne obhajujete jednu, druhú či onú platformu, tak vám muselo byť hneď jasné, že výkony súčasnej generácie konzol jednoducho na natívne 4K rozlíšenie proste nestačia. Pokiaľ sa pozrieme na hrubý výkon momentálne najvýkonnejších konzol čo tu máme, tak zisťujeme, že môžeme počítať s výkonom 4,12 TFLOPS (PS4 Pro) a 6 TFLOPS (Xbox One X).

Už v tomto momente je jasné, že výkon je jednoducho nedostačujúci. Iste, porovnať to s papierovými hodnotami pri PC zostavách je nespravodlivý meter, keďže uzatvorená architektúra nemusí počítať s inými rozdielnymi hodnotami pri rôznorodom HW, no ako ukážka potrebného výkonu, je to vhodná modelová situácia. Zoberme si do úvahy grafickú kartu z dielne NVIDIA - GTX 1080 Ti. Tá nám tiká na hodnotách zhruba 11 TFLOPS. V tomto prípade je síce výkon pomerne dostačujúci na natívne hranie hier v 4K rozlíšení, no aj tak ide v určitých momentoch stranou kvalitný vizuál, na úkor lepšieho výkonu v rámci snímkovania.

Týmto apelujem na slová Timothyho Lottesa z AMD, ktorý sa pre magazín Edge rozhovoril, že pre natívne hranie v 4K rozlíšení a pri 30 snímkoch za sekundu je potrebný grafický výkon na úrovni zhruba 7,4 TFLOPS. Dá sa len súhlasiť, aj keď vypočítať si tu presnú hodnotu je nad naše sily. Výkon grafického čipu je jedna vec, ale celkový potrebný výkon systému druhá. 

Natívne 4K rozlíšenie vyžaduje priepustnosť a taktiež poriadny výkon procesoru. A či chceme, alebo nie, v súčasnej generácii herných systémov je práve procesor kameňom úrazu. Akési ekvivalenty mobilných procesorov majú jasne šetriť na cene platformy, no v konečnom dôsledku je to veľký problém. A to nehovoríme o operačnej pamäti.

Musím však súhlasiť, že v rámci uzatvorenej architektúry, akou Sony a Microsoft disponujú, sa dajú robiť divy, no nie zázraky. Xbox One X momentálne ponúka najlepší výkon, avšak ani zďaleka nedisponuje takým výkonom, aby mohol každý jeden titul priniesť v natívnom 4K rozlíšení pri aspoň 30 snímkoch za sekundu, čo jednoducho vidíme pri dnešných hrách na tejto platforme.

Bude teda zaujímavé, akou cestou sa zelený a modrý tábor bude uberať v budúcnosti. Hlavne, aký výkon budú chcieť hráčom, bažiacim po 4K hraní a čo najlepšom snímkovaní, priniesť.

Zdroj: gamingbolt.com

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk