Mediálne spoločnosti vyhadzujú peniaze na e-Športy, hovorí odborník z oblasti reklamného financovania

Mediálne spoločnosti vyhadzujú peniaze na e-Športy, hovorí odborník z oblasti reklamného financovania

Podľa Duncana Stewarta z Deloitte Canada sú elektronické športy v súčasnosti zanedbateľné v porovnaní s klasickými populárnymi športami.

Poznamenáva však, že tento trh narastie o 30% ročne, zatiaľ čo mnohé iné mediálne formy majú klesajúce publikum. Klasické „športy pod holým nebom“ ako sú futbal, ragby a pod. sú schopné zarobiť za rok neuveriteľných 100 miliárd dolárov, e-Športy sú na tom sto krát horšie a vyprodukujú „len“ jednu miliardu.

Keď hovoríme o e-Športoch, nebavíme sa o hraní videohier ani o sledovaní celebrít ako hrajú videohry ako napríklad PewDiePie, hovoríme o profesionáloch, ktorí hrajú proti sebe v tímoch. Hovoríme o price-pooloch v hodnote niekoľkých desiatok alebo stoviek tisíc dolárov.

Duncan Stewart, Riaditeľ výskumu pre Technológiu, Médiá a Telekomunikácie - Deloitte Canada

Stewart sa zmienil aj o cieľovej skupine ľudí, ktorí sledujú e-Športy a jedná sa o divákov vo veku 12-35 rokov, z ktorých 80% je mužského pohlavia.  1 miliarda dolárov za rok je skutočne malý trh oproti 100 miliardovému kolosu, ktorý tvoria klasické športy, ale tento trh má potenciál a narastie o 30% ročne. Stewart tiež dodáva, že pozeranie televízie mladými ľuďmi kleslo v poslednom období o polovicu. 

Je možné, aby sa e-Športy stali olympijským športom?

V skutočnosti mnoho ľudí zastáva názor, že e-Šport je typom športu, ktorý by mal byť zaradený aj na olympiádu. Prví toto tabu prelomili, ako inak, aziati. Na podujatí Asian Games, ktoré sa koná v roku 2022 budú medailové disciplíny, kde dostane priestor aj e-Šport. Olympiáda to zatiaľ nie je, ale malými krôčkami tam smeruje aj táto populárna aktivita.

Zdroj: cnbc

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk