Kotaku prináša zaujímavé informácie. Teda ani nie tak zaujímavé ako znepokojivé.
Je čas povedať: „Zbohom BioWare“? Podľa najnovšieho článku od Jasona Schreiera bol vývoj Dragon Age 4 reštartovaný, aby mala hra viac spoločné s Anthemom než s predchádzajúcimi časťami. Ak sa toto ukáže ako pravda, zdvíhať varovný prst už, zdá sa, nebude stačiť…
Dragon Age 4 mal byť viac ambicióznejšie a intímnejšie RPG než Inquisition, pričom hra, čo do rozlohy, mala byť menšia. Ak si spomínate, Dragon Age: Inquisition bola mohutná open-world hra. Mali sme sa dostať do mágmi ovládanej krajiny Tevinter Imperium, kde by sme vystupovali ako jeden z členov špiónov. Štvorka mala byť taktiež iná v prístupu k hráčovi. Už by po ňom nechcela, aby robil dookola tony otravných fetch questov, mala pracovať hĺbkou sveta, s rozhodnutiami hráča formujúcimi svet a s vetvenými questami, ktoré by mohli dokonca končiť netradičnými „Game Over“.
Podľa všetkého to má klasický štýl Dragon Age už spočítané
Jeden z bývalých zamestnancov BioWare dnes bohužiaľ so zármutkom konštatuje, že táto hra tu nebude nikdy. Prečo ale?
Za všetko môže EA, ktoré sa rozhodlo, že model „game as a service“ bude implementovaný do takmer všetkých ich nových hier. Písal sa rok 2017 a práce na s veľkou vášnou vyvíjanom singleplayerovom RPG sa museli zastaviť. Do mediálneho popredia sa dostal Anthem (ktorý bol v tom čase z hľadiska vývoja vo veľkých problémoch) a pôvodné kódové označenie Dragon Age 4 Joplin sa v dôsledku nového smerovania zmenilo na Morrison. Odvtedy už Dragon Age 4 nebol nikdy rovnaký.
Súčasný Dragon Age 4 má byť vystavaný na základoch, ktoré položil Anthem. A nejde len o model games a service ale taktiež o jeho pracovné nástroje, ktoré vývojári používajú. Že to bude iná hra ako mala byť dokazuje napríklad aj odchod Marka Laidlawa z pozície kreatívneho režiséra spolu s ďalšími pôvodnými vývojármi. Marka nahradil umelecký režisér Inquistion Matt Goldman a ako výkonný producent Dragon Age 4 pôsobí Mark Darran, ktorý na rovnakej pozícii zastrešuje aj Anthem.
Tretí diel priniesol ohromujúci svet, no tak trocha plytké pojatie questov
Jason uvádza, že zatiaľ nie je jasné ako veľmi bude hra zasadená do multiplayeru, hoci súdiac podľa multiplayeru v Inquisition je možné, že v novej hre zastúpený ešte silnejšie. Je to predsa len hra modelu games a service a je vystavaná na základoch multiplayerového Anthemu.
Najhoršie je snáď ale zistenie, že interne sa v štúdiu hovorilo o Dragon Age 4 ako o „Anthem with dragons“. Je na druhú stranu nutné povedať, že niekoľko súčasných zamestnancov BioWare toto tvrdenie odmieta.
Tieto odstavce sú v podstate len taký výcuc najpodstatnejších informácií z článku od Kotaku, ktorý sa zaoberá vzťahmi medzi Mass Effect: Andromeda, Anthem a Dragon Age 4 podrobnejšie. Určite si ho nezabudnite prečítať.