Zaujímavé informácie.
V čase vrcholu lootboxovej horúčky v hernom biznise boli veľmi populárnym typom obsahu videá, kde youtuber/streamer otváral lootboxy a ukazoval všetkým, ako veľmi sa teší z toho, čo všetko v nich našiel. Takýto typ obsahu bol nie len populárny, ale aj veľmi výhodný pre vydavateľov, ktorí do hier lootboxy pridávajú a preto existovala snaha o to, aby to otváranie lootboxov bolo čo najatraktívnejšie.
Ak ste totiž videli Youtubera/Streamera otvárať lootboxy a dostávať epické alebo legendárne predmety (napríklad v CS:GO sú veľmi cenené určité skiny a hlavne nože), tak bola väčšia šanca, že sami dáte otváraniu lootboxov šancu. A to vydavatelia veľmi dobre vedia.
Do zákulisia rôznych malých podvodov a snáh, aby vyzerali lootboxy čo najlákavejšie nás zaviedol Omeed Dariani, šéf Online Performer Group, ktorá zastupuje veľké množstvo tvorcov obsahu, napríklad AngryJoea.
Počas vypočúvania, ktoré zorganizovala FTC (Federal Trade Commission) sa ho členka komisie Brittany Frassetto spýtala: „Na základe vašej skúsenosti, platia videoherní vydavatelia tvorcom obsahu za to, že otvárajú lootboxy? Platia za lootboxy? A keď áno, stretli ste sa s tým, že im poskytli lepšie šance pri otváraní ako bežnej verejnosti? A ako to bolo prezentované?“
Dariani prezradil, že spoločnosti často platia tvorcom obsahu za to, že otvárajú lootboxy. Iba málokedy je to však v štýle: „Hej, otvoríš vo videu zopár lootboxov?“
„Určite som však bol v miestnosti, kde vydavateľ povedal: „Mohli by sme dať lepšie šance na predmet s vyššou raritou tomuto tvorcovi obsahu za účelom promovania.“ To sa však stalo iba raz.“
„Tvorcovia obsahu často otvárajú lootboxy, pretože ich fanúšikovia si to užívajú. Je to vzrušujúce, však? Neviete čo sa v boxe nachádza. Neviete, či dostanú niečo, čo je veľmi vzácne. Užívatelia nemajú tisícky dolárov na to, aby si kúpili vlastné lootboxy, takže môžu sledovať niekoho, ako to robí naživo.“
Podľa Darianiho je problémom hlavne to, že Twitch nevyžaduje od streamerov, aby prezradili, že niečo dostali ako sponzorský dar a to vrátane upravenia pravdepodobností pri otváraní lootboxov, alebo priamej platby na nákup lootboxov: „Zaujímavé na tom však je, že tvorcovia obsahu sa vôbec nehanbia za to, že sú za také niečo platení. Berú to dokonca s hrdosťou, že ich kanál podporujú veľkí vydavatelia.“