Podľa CEO spoločnosti Nightdive Studios sa nemáme ničoho báť.
Na začiatku to mal byť len remaster System Shocku, ktorý chceli spraviť veľkí fanúšikovia tejto kultovej hry, fanúšikovia a zároveň vývojári štúdia Nightdive Studios. Následne sa títo nadšenci rozhodli pre väčší cieľ, priniesť celkový remake, vďaka čomu spustili svoj Kickstarter, kde vybrali veľké množstvo peňazí. Všetko sa zdalo ako sen pre všetkých ucievačov tejto hry, ktorá inšpirovala také klasiky ako Deus Ex či BioShock.
Záber z dema identicky korešpondujúceho s dizajnom a atmosférou pôvodnej hry
Lenže tvorcovia sa začali viac inšpirovať, rozmýšľali ako spraviť priamy remake viac než len remakom, až sa jedného dňa rozhodli, že radikálne zmenia artštýl hry z temného cyberpunku na viac uhladenejšie sci-fi. A to sa samozrejme prestalo páčiť hlavne backerom, ktorými zafinancovaná hra sa začínala pomaly meniť v inú hru. Ako aj sám generálny riaditeľ spoločnosti Stephen Kick priznal, ich Kickstarter bol veľmi úspešný a možno aj preto stratili pevnú pôdu pod nohami. Na začiatku vytýčená vízia sa začala čoraz viac skrúcať v niečo nové, niečo, čo sa čoraz viac vymykalo ich pôvodným plánom.
A za fakt, že je System Shock v problémoch, môže aj jedna veľmi dôležitá vec. Vyzbieraných 1,35 milióna dolárov už niet. Toto prezradil v rozhovore pre Polygon riaditeľ finančného oddelenia, ktorý to pripísal na vrub expandovaniu a skúmaniu nových prvkov plánovaných pre tento remake. Aké sú ale dôsledky problémov? Stephen Kick pozastavil vývoj a prepustil niekoľkých externých zamestnancov pripomínajúc, že sa nejedná o zrušenie hry. Ide o to, aby si tvorcovia premysleli, akým smerom sa vydajú, aby dotiahli vývoj do zdarného konca.
Artwork vízie nového pojatia remaku System Shocku