Zakopú vojnovú sekeru aj indie vývojári?
V posledných týždňoch sa na „šedý“ trh s predajom PC hier hrnie veľká kritika. Vývojárom vadí, že G2A nie je oficiálnym distribútorom a predáva kľúče s neznámym pôvodom (ktoré občas pochádzajú z trestnej činnosti) a chcú si vydobyť, aby G2A ich kľúče z predaja stiahlo. Vznikla dokonca aj petícia.
Prečítajte si tiež
Indie vývojár: „Radšej hru upiráťte, ako by ste ju mali kupovať cez G2A“
Spoločnosť G2A najprv cez médiá odkázala vývojárom, že je to výlučne ich problém, no zdá sa, že po tom, čo vychladli emócie sa na situáciu pozreli trochu viac racionálne. A dokonca prišli s návrhom, ako celú situáciu vyriešiť.
V prvom rade ponúkli vývojárom túto možnosť: Ak vývojári potvrdia, že kľúč, ktorý sa predal na G2A vznikol cez Chargeback (odvolanie platby po nákupe), tak im G2A vráti desaťnásobok sumy.
Dôležitejšie sú však ďalšie opatrenia. Chcú vytvoriť systém na svojej stránke, kde sa budú môcť registrovať vývojári a vydavatelia. Po tom, čo prejdú procesom overovania, či ide skutočne o zástupcov štúdia dostanú prístup do špeciálnej sekcie webu. Tam budú mať prístup k dvom sekciám.
- Prvou bude sekcia „Review keys“ – Tam vývojári jednoducho budú môcť vložiť všetky kľúče, ktoré boli rozposlané redakciám za účelom recenzie. Ak sa teda niekto bude chcieť kľúča zbaviť tak, že ho predá, tak nebude môcť, pretože tento kľúč bude v systéme označený ako určený na recenziu a teda bude nepredajný.
- Druhou sekciou bude „Giveaway“ časť – Tá bude fungovať rovnako ako prvá, akurát tu sa budú vkladať kľúče, ktoré vývojári darovali svojim fanúšikom a tí ho následne budú chcieť predať. Taktiež nebudú môcť, pretože systém im vyhodí, že kľúč je blokovaný.
G2A tvrdí, že keď sa 100 vývojárov zaregistruje do tohto systému do 15. augusta, začnú s vývojom tohto softvéru. Zároveň priznávajú, že tento systém nevyrieši všetky problémy, no na druhej strane, asi sa obe strany zhodnú, že ide o dobrý krok vpred.