V čase, keď ešte značka Fallout patrila štúdiu Black Isle Studios (resp. jeho materskej firme, štúdiu Interplay), vývojári plánovali aj tretí diel slávnej retro-futuristicko-post-apokalyptickej série. Podobne ako prvé dva, aj Fallout 3 – prezývaný Van Buren – mal byť izometrickým RPG. Bohužiaľ, v roku 2003 bolo štúdio rozpustené a spolu s ním aj rozpracovaná hra. Vďaka šikovnému Slovákovi Adamovi, ktorého prácu si všimol napríklad aj zahraničný magazín PC Gamer, si však možno budeme môcť Van Burena predsa len niekedy zahrať… ak rázne nezakročí Bethesda.
O pôvodnej verzii Falloutu 3 sa začalo masívne diskutovať v roku 2007, teda štyri roky po tom, čo Black Isles skončilo. Vtedy totiž na internet uniklo tech-demo a 700-stranový dokument o hre. V roku 2017 sa výzvy chopil práve slovenský programátor Adam Lacko, ktorý hru podľa tohto „manuálu“ dokončuje v engine Unity.
Podľa Adama bude výsledok verným vyobrazením toho, čo nám pred 18 rokmi chceli naservírovať šikovníci z Black Isles. Podľa PC Gameru Adam dokonca konzultoval vývoj hry s bývalými členmi tohto štúdia.
Kedy sa hry dočkáme, to je zatiaľ vo hviezdach, no isté je, že bude zadarmo.
Všetka česť tomuto šikovnému vývojárovi, ktorý vlastnoručne napísal kód k umelej inteligencii použitej v hre a tiež k súbojovému systému. A k bohviečomu všetkému ešte.
Adamovu prácu a postup pri oživovaní Van Burena môžete sledovať na jeho Twitter.
Viac o samotnej hre sa dočítate na oficiálnej stránke tohto projektu: projectvanburen.com.