Ešte si počkáme.
Nedostatok čipov sa dotýka mnohých oblastí priemyslu a života a samozrejme sa dotýka aj herného priemyslu. Už niekoľkokrát sme hovorili o tom, aké masívne problémy má Sony s výrobou PlayStation 5 konzol a dokonca už aj Nintendo muselo znížiť odhad predajov Switch konzol kvôli nedostatku čipov. A prakticky to isté platí aj pre grafické karty či procesory. Navyše, situáciu ešte zhoršila invázia Ruska na Ukrajinu, nakoľko Ukrajina patrí k najväčším globálnym výrobcom neónu, ktorý je pri výrobe čipov potrebný.
Prečítajte si tiež
Nintendo čaká spomalenie predajov Switchu kvôli nedostatku čipov
A tak sa posúvame. Ešte v roku 2020 sme počúvali, že čipová kríza sa skončí v roku 2021. V roku 2021 sme zas počúvali, že sa skončí v roku 2022 a teraz počúvame, že skôr ako v 2023 to nebude. K pesimistom sa pridal aj súčasný šéf Intelu Pat Gelsinger, ktorý v rozhovore pre CNBC prezradil, že čipová kríza podľa neho bude trvať až do roku 2024. Paradoxom celej situácie je, že z časti problém spočíva v tom, že je nedostatok čipov, ktoré putujú do strojov, ktoré vyrábajú čipy.
„To je dôvodom, prečo veríme, že celkový nedostatok čipov bude pokračovať až do roku 2024 a tento odhad sme upravili z pôvodného, že čipová kríza by sa mala skončiť začiatkom 2023 a to z dôvodu, že nedostatok čipov sa už dotkol aj príslušenstva, ktoré používame v našich fabrikách na výrobu čipov.“
Samozrejme, primárnym problémom je, že výrobu čipov ovplyvňujú presne také nepredvídateľné udalosti ako invázia Ruska na Ukrajinu. A tieto predpoklady sa tak posúvajú podľa toho, čo sa deje vo svete. A aj keď pandémia je už, zdá sa, na ústupe, tak problémy s čipmi pretrvávajú.