Company of Heroes bola v poslednom čase jednou z najpodarenejších vojnových stratégii. Ak aj nie najlepšou vo svojom type RTS celkovo. Okrem Company of Heroes sa tiež do popredia dostali aj MMO hry. Niekto v Relicu však dostal neuveriteľný nápad práve tieto dva aspekty spojiť v jeden a vytvoriť ultimátnu MMORTS. Preto sa teraz otvoril Open Beta Test Company of Heroes Online a my vám prinášame krátku recenziu ako tento mix dopadol.
V prvom rade by bolo asi správne popísať gameplay. Ten je od normálneho Company of Heroes nezmenený. Stále ide o obsadzovanie resource pointov a ďalej už len o zneškodnenie protivníka alebo zníženie jeho ticket countera na 0. Pre hry neznalých však autori ponúkajú celú kampaň z prvého dielu (samozrejme že celkom zadarmo) aj s „príručkami“.
Pre tých znalejších by bolo zase dobre opísať, čo sa v CoHO zmenilo oproti osvedčenej klasike. V prvom rade to bude nemožnosť vybrať si Company alebo Doktorínu. Tento výber sa totiž bude realizovať hneď po spustení hry. Vyberiete si svojho commandera, „naštýlujete“ si jeho výzor podľa vašich požiadaviek a ďalej len: „Hor sa do hry!“. Za víťazstvá, ale aj prehry, sa budú vo vašom profile akumulovať resource pointy a vylepšenia schopností. Ak chcete používať napríklad King Tiger, bolo potrebné dosiahnuť istý počet XP a potom ho bolo možné zakúpiť. Toto ostalo nezmenené, zmenená je len dostupnosť schopností. Za každú úroveň hráč dostane jeden bod, za ktorý kúpi buďto novú schopnosť alebo vylepší tú, ktorú už má. Ako bol kedysi King Tiger tank len na jedno použitie, pretože po jeho zničení nebolo možné si ho znova povolať, v Company of Heroes to napríklad za istý príplatok Manpower možné je.
Novinky tu sú ešte ďalšie dve.
Jednou z nich sú takzvané Hero Units. Sú to klasické jednotky, no XP získavajú absolútne odlišným spôsobom. Síce to bude za zabíjanie jednotiek, ale každý stupeň pridá presne preddefinovaný bonus. Napríklad základná jednotka Wehrmachtu, ktorú získate pri tréningu, Katzenmeiers Volksgrenadiers budú mať oproti klasickým Volksgrenadierom až o 10% zvýšené Hp. Na poslednej úrovni, ktorá sa bude jednotkám prenášať z hry do hry, budú mať napríklad až o 20% vyššie HP a prístup k Panzerfaustom i granátom. Akýkoľvek „scenário“ však skonzumuje 10 z celkového počtu týchto jednotiek, a preto si ich bude treba postupne doplňovať i pridávať im nové „náplne“. Nákupy, ako aj nákup nových Hero units, sa realizujú za zásobu, akumulujúc sa po víťazstve, ale aj po prehre. Okrem toho hlavnú úlohu zohráva aj úroveň, lebo okrem zásob sa po každej výhre pripočítava XP, ktorými si zvyšujeme, ako sme zvyknutí, úroveň. Podľa nej si bude možné vybaviť aké typy Hero Units a budú použiteľné i koľko typov bude možné nasadiť naraz.
Ďalšou a poslednou zmenou oproti klasike bude systém nakupovania vylepšení pre jednotky. Tie budú taktiež fungovať na istý počet, z ktorého sa vždy 10 po zápase odčíta a budú to vylepšenia normálnych jednotiek. Napríklad lepší motor pre StuG, čím sa vylepší jeho akcelerácia alebo nové pásy pre Tiger, čím bude rýchlejšie točiteľný. Tieto vylepšenia hráč dostáva náhodne alebo si ich môže nakupovať za zásoby.
Ono viac nie je čo k titulu dodať. Servery idú bezchybne, problémy zatiaľ neboli, hráčov je mnoho, miera zábavy veľká a celé je to zadarmo. Myslím, že pre každého bude lepšie prečítať si recenziu na Company of Heroes ak chcete o hre vedieť viac. Pre tých, čo titul poznajú nech si pripočítajú nulovú cenu, vylepšenia v multiplayeri, viacej hráčov a dostanú epickú multiplayerovú hru. Takže rýchlo vytvoriť svojich dôstojníkov a dovidenia na bojisku!