Ako to už bolo sľúbené, desať máp v pôvodnom Battlefield 4 bude postupne doplňovaných o ďalšie. A osobne tento krok viac-menej vítam. Predsa len po stovke odohraných hodín na všetkých mapách treba trochu sviežeho vetra a ten nepochybne poskytne prvý balíček s názvom China Rising.
Ak by sa dal štýl štyroch máp vyjadriť spoločne, tak by určite padli prívlastky ako: obrovské rozlohou, členité terénom, no určite nie dokonalé. Štvorica máp Altai Range, Dragon Pass, Guilin Peaks a Silk Road dávajú vyniknúť hlavne ťažkej vojenskej technike, no mapy sú navrhnuté tak, aby sa v nich nestratila ani pechota. Teda vo väčšine prípadov. V tomto prípade začnem asi tou najslabšou mapou s pomenovaním Silk Road. Táto púštna mapa dáva s úsmevom spomenúť na časy Bad Company 2, kde bolo podobne ladených máp (myslené prostredím) požehnane. Rozlohou najviac pripomína Golmund Railway. Rovnako však aj dizajnom. Vo veľkom Conqueste sa tak pechota zdržiava takmer výlučne okolo jedného bodu, okolo ktorého je vystavaný vojenský komplex, no ostatné body sú čisto záležitosťou tankov a podobných vozidiel. V Rush móde má zasa nezmyselne navrhnuté body, a tak málokedy útočníci prejdú cez prvú dvojicu M-Com staníc. Naopak, vzhľadom na to, že tímový deathmatch sa odohráva presne v tomto vojenskom komplexe, tak je hranie tohto, pre Battlefield, netradičného módu, celkom príjemné. Navyše celý povrch mapy je tvorený iba málo členitým terénom a pieskom, čo dáva priestor snajperom na ich kempenie.
Druhou v poradí, čo sa kvality týka, je Altai Range. Táto polosnežná mapa je vystavaná okolo veľkého vysielača, okolo ktorého sa rozprestiera členitý a rozľahlý terén. Prvý problém je spoločný s mapou Silk Road. A to fakt, že prostredie pôsobí veľmi stereotypne a prázdno a jediné vylepšenie je v spôsobe poletujúceho snehu, každopádne je na tom lepšie ako Silk Road. Oveľa lepšie sa na tejto mape hrá aj Conquest vďaka upravenému terénu okolo bodov na zaberanie. Príliš často nastávajú situácie, kedy sa pechota schádza na prestrelky v okolí vysielača a zvyšok hráčov sedí vo vozidlách a zaberá ostatné body.
Zvyšné dve mapy sú na tom oveľa lepšie. Dragon’s Pass hlavne tým, že pridáva vodné toky, ktoré zrýchľujú transport a dávajú možnosť na útok z mora. Celá mapa pripomína Hainan Resort z pôvodnej hry, no s tým, že sa na nej nenachádzajú útočné lode. Navyše táto mapa okrem členitosti pridáva aj zaujímavo spracovaný povrch, vysoké hory zabezpečujú to, že pechota sa bude mať kde usadiť, a teda sa nebudú prechádzať po prázdnej planine s nádejou, že ich nejaký snajper po kilometrovej ceste peši nedá jednou ranou dole. Ako bonus sa dá prirátať, že v priebehu Conquest zápasov sa trochu mení počasie v podobe prichádzajúceho dažďa. Tak isto Rush je na tejto mape výborný, rovnako aj ostatné módy.
Asi najlepšou mapou je Guilin Peaks, ktorá je viac o boji pechoty a vozidlá tu slúžia iba ako transportný prostriedok. Čo robí túto mapu takou dobrou, je kombinácia mnohých prístupových ciest, rôznorodých prostredí a členitého terénu pokrytého stromami a ďalším zeleným porastom. Nájdete tu jaskyne, ryžové terasy, no aj oblasti s viacerými budovami. Takže napríklad, ak nedokážete preraziť cez nepriateľské línie, ktoré sú umiestnené v jaskyni, tak ich môžete obísť a napadnúť z boku, alebo zozadu, pričom mapa stále nestráca na kompaktnosti. Táto mapa je výborná aj v ostatných módoch, a preto sa oprávnene stáva najlepšou mapou tohto DLC.
Okrem máp DLC prináša aj ďalšie veci. V prvom rade nový herný mód, Air Superiority. V jednoduchosti sa jedná o Conquest, no iba za prítomnosti stíhačiek. Teda až na Guilin Peaks, kde sa namiesto stíhačiek zmocníte helikoptér. Vo vzduchu sú umiestnené body, ktoré musia stíhačky zaberať tým, že sa držia v ich blízkosti. To vysvetľuje obrovskú rozlohu väčšiny máp v tomto DLC a pridáva do hry variabilitu. Na mapách z China Rising sa dajú hrať všetky módy, ale Air Superiority sa dá hrať iba na týchto štyroch mapách.
DLC pridáva aj nové zbrane, jednu pre každú triedu a aj niekoľko kúskov do výbavy pre recona a supporta, avšak tie sa odomykajú prostredníctvom výziev, ktoré sú niekedy dosť „hlúpe“. Otravné je UCAV, čo je niečo ako riadená strela. Jej zlý balans a glich prítomný na mapách po vydaní spôsobil, že veľa zápasov bolo kvôli záplave týchto striel nehrateľných. Našťastie, glitch je opravený a zbraň nerfnutá, no aj napriek tomu sme na nových mapách narazili na niekoľko bugov a glitchov, ktoré znepríjemňovali hranie.
Sklamaním pre nás ostal fakt, že ani jedna z nových máp neobsahuje veľkú Levolution udalosť. Namiesto toho sú na mapách rozmiestnené stanice, ktoré hráčovi umožňujú vypustiť raz za určitú dobu bombardér a bombardovať nepriateľov. Našťastie ostali niektoré ďalšie interaktívne prvky. Sklamaní sme boli aj z úrovne poškodenia aplikovanej na niektoré prvky mapy. Aby sme neboli schopní s tankom vyvrátiť ani nie veľký, ani nie hrubý strom, na to sme neboli v Battlefielde zvyknutí.
Aký je teda China Rising? Prevažne dobrý, no prvé dve spomenuté mapy by potrebovali trošku viac starostlivosti od vývojárov, rovnako ako ďalšie prvky tohto DLC. Nepatrí medzi najlepšie prídavky, no nerobí ani hanbu. Preto je hodnotenie 65%.
Informácie o hre
Žáner: FPS
Výrobca: DICE
Distribútor v GB: Electronic Arts
Distribútor v SR: EA