Niektoré nápady proste znejú na papieri šialene. Zobrať známe filmové univerzum, kompletne ho poskladať z virtuálnych Lego kociek a urobiť z toho zábavnú hru? To nemôže vyjsť. Ale už sme zažili aj väčšie prekvapenie a zatiaľ sme so svetom Hviezdnych vojen, Gothamu aj dobrodružstvom Indiana Jonesa vo stavebnicovej perspektíve boli spokojní.
Aj keď Indiana Jones bol na tom najhoršie. Lego Indiana Jones: The Original Adventures, ktorý sa inšpiroval prvými tromi časťami filmovej série, nebol zlým titulom, ale mal pár chybičiek, ktoré hranie znepríjemňovali. A pokračovanie sa s tým prekvapivo nesnaží nič moc robiť a narazíte tu na rovnaké problémy, ktoré boli vyčítané prvému dielu a ešte nejaké navyše.
Hra sa primárne sústreďuje na štvrtý (a podľa niektorých najhorší) diel filmovej série s podtitulom Kráľovstvo krištáľovej lebky, ale ponúka aj epizódy, ktoré vychádzajú z Dobyvateľov stratenej archy, Chrámu skazy a Poslednej krížovej výpravy. Teda hre pripočítať k dobru, že tieto časti nie sú zložené z rovnakých levelov ako v The Original Adventures, ale sú nové.
Ďalšou novinkou, a to nie len tak hocijakú, je možnosť vytvoriť si úrovne vlastné. Nie je to nijako extra zložité a nie je potreba mať vyštudovanu architektúru a záhradný dizajn, aby ste dali dohromady slušne fungujúci level. Môžete stvoriť dokonca celej vlastné dobrodružstvo a prítomná je aj možnosť vytvárať postavy. Ide o príjemné spestrenie, ktoré vám môže herné obdobie predĺžiť o slušných pár desiatok minút navyše.
Ako bolo povedané vyššie, hlavná dejová línia je rozdelená do kapitol. Každá kapitola je zložená z viacerých úrovní, však to poznáte. Ale tentoraz je cestovanie po úrovniach riešené trošku inak. Kapitoly majú svoje "základne", určité miesta, odkiaľ vyrážate na ďalšie a ďalšie dobrodružstvo. Môžete tu kupovať nové postavy, dopravné prostriedky, hľadať bonusové levely alebo predmety.
Znie to pekne, lenže zase tak oslnivé to nie je. Vlastne je to podľa mňa krok zlým smerom. Veľkým problémom je, že niektoré plochy sú dosť veľké a často je problém nájsť vchod do ďalšieho levelu. Nie je nič neobvyklé, že sa veľa minút potulujete po okolí a snažíte sa (márne) nájsť zelenú šípku, ktorá ukazuje cestu do ďalšej úrovne. Veľa to uberá na svižnosti a zábavnosti.
Iste, môžeme kvitovať snahu o určitú variabilitu a voľnosť, ale nie v prípade, že je to miestami frustrujúce, otravuje to a znižuje chuť ďalej hrať. Možno je to odvážne tvrdenie, ale mám skrátka za to, že by v tomto prípade bolo lepšie skákať rovno z úrovne do úrovne. Odpadlo by tým nepríjemné a bezcieľne blúdenie po rozľahlých areáloch.
Samotné príbehové levely sú tiež docela zmätené. Oproti takým Lego Star Wars je tu veľký pokles kvality designu jednotlivých úrovní. Zatiaľ čo u Hviezdnych vojen bolo v podstate jasné, čo máte urobiť ďalej, všetko na seba plynulo nadväzovalo a vám nerobilo problém odhadnúť, aký je ďalší postup, tu je situácia o niečo zložitejšia.
Mnohokrát dôjde k situácii, keď narazíte na prekážku a nebude úplne jasné, ako ju prekonať. A nejde o moment, keď si poviete, že asi bude potrebné zapojiť váš brilantný rozum. Na vine je to, že často sa po okolí povaluje kopa predmetov a pritom žiadny sa nezdá byť vhodný na prekonanie vzniknutého problému, alebo naopak, plno z nich by sa hodilo. Lenže zvyčajne sa nedá použiť, takže sa musíte vrátiť o kus späť a hľadať niečo iné, čo by bolo riešením.
Aj napriek tomu, že hry zo série Lego sú zábavné aj pre dospelých, ich hlavnou cieľovou skupinou by mala byť mladšia generácia a pochybujem, že práve ona je dosť trpezlivá, aby znovu a znovu prechádzala jednotlivými časťami levelu a pozorne hľadala predmet, ktorý by im prišiel vhod. Vieme to, pretože už som o niečo odrostlejší a rovnako mi to liezlo na nervy.
Tentoraz sa jednoducho nedá spoľahnúť na zdravý sedliacky rozum, ale vsádza sa na tu na princíp pokus / omyl, čo spôsobuje pokles svižnosti. A kyslou čerešničkou na torte je, že je možné dostať sa do bezvýchodiskovej situácie, pretože ste si napríklad nevšimli nejakého predmetu, ktorý ste mali použiť, a neostane nič iné ako reštartovať level.
Spestrením medzi sekciami, kde sa hlavne skáče a riešia hlavolamy, majú byť pasáže, kde si sadnete za volant / riadidlá napríklad automobilu alebo motorky a pustíte sa do boja s nepriateľmi, ktorí si tiež lenivo vozia svoje zadnice v nejakom dopravnom prostriedku. Ale ani v tomto prípade to asi nevyšlo tak, ako si tvorcovia priali.
Chvíľu je to aj cez špeciálne ovládanie vozidiel (často sú veľmi citlivé na sebemenší pohyb, takže lietajú zo strany na stranu) zábavné, ale časom sa dostávame skôr k otravnosti, pretože nie je nič naplňujícího na tom, keď naháňa dookola protivníkmi, ktorí prichádzajú po vlnách .
Je pekné, že sa v Traveller’s Tales snažili vylepšiť pôvodný koncept, ale väčšina zmien, o ktoré sa pokúsili, vyšla na prázdno a hre viac menej uškodila. Je síce pravdou, že pri pokračovaní sa často volá po inováciách, ale tentoraz by sme boli radšej, keby sa autori držali pôvodnej myšlienky, pretože by hra dopadla pravdepodobne lepšie.
Jednou z hlavných devíz je kooperácia, ktorá titulu výrazne pridáva na atraktívnosti. Prejsť si hrou so živým spoluhráčom po svojom boku, to niekoľkonásobne zvyšuje zábavu. Ak nezoženiete žiadneho dobrovoľníka, ktorý by čapli ovládač do ruky a pomohol vám postarať sa o krištáľovou lebku, potom sa o druhú figúrku postará umelá inteligencia, ktorá sa síce snaží byť nápomocná, ale niekedy jej to tak úplne nevychádza, a vy sa tak musíte ešte starať io druhého panáčika.
Ranou pod pás ale je, že zatiaľ nie je možnosť hrať kooperatívne online. Ale našťastie o toto bude čoskoro postarané, pretože bolo oficiálne oznámené, že sa tvorí patch, ktorý by to mal rýchlo napraviť.
Dal som hre pekne zabrať, o tom žiadnych pochýb, ale je tu aj pár vecí, ktoré možno chváliť. Určite je to technické spracovanie, ktoré aj napriek svojej "kostičkovanost" stále príjemne prekvapuje svojou prepracovanosťou. Taktiež soundtrack je na vysokej úrovni a vyvoláva spomienky na filmovú predlohu.
Stále funguje aj infantilné pojatý humor, ktorý ale už nemá takú údernosť, ako tomu bývalo. Niektoré chvíľky sú úsmevné, ale niektoré už mierne hraničia s trápnosťou. Našťastie vedú tie prvé. Ale bolo to len tak tak,.
Hlavne ma mrzí, že hrateľnosť skĺzla výrazne nadol a frustrácia sa dostavuje oveľa častejšie, ako sme boli u predchádzajúcich titulov zvyknutí. Zdá sa to byť silné tvrdenie, ale Lego Indiana Jones 2: The Adventure Continues je možno aj najslabším titulom s Lego tématikou.
Grafika |
|
Design levelov
|
|
65% | |
ŽÁNER | Dobrodružná |
VÝROBCA | Travellers Tales |
VYDAVATEĽ | Lucas Arts / CENEGA |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |