Keďže Battlefield Bad Company zožal na konzolách veľký úspech, jeho ďalšie pokračovanie bolo len otázkou času. Bolo však nejasné, či si ho vychutnajú aj nekonzolisti. Odpoveď už všetci poznáte a tak sa aj pcčkári môžu radovať z novej časti Bad Company 2. Tá je síce pokračovaním, ale nie pokračovaním v príbehovej línii, pretože hráči by nemali ako pochopiť súvislosti.
Aj keď je BC2 zasadený do moderného prostredia, prvá misia by mohla mnohých zmiesť. Ocitnete sa totiž v období druhej svetovej vojny. Pri záchrane vedca zo spárov Japoncov zistíte skutočný dôvod vášho výletu a tou je tajne vyvíjaná superzbraň, ktorú chcú Američania (ako inak) získať. Tá v závere detonuje a vy sa v okamihu vžijete do role už známeho člena trochu zvláštneho oddielu B-Company. Z prvého dielu ste vyviazli všetci živí a preto nebol dôvod meniť zloženie týmu. Po svojom boku teda očakávajte výbušného Haggarda, Sweeetwatera, ktorý hackne aj Tamagotchi a komandovať vás nebude manželka, ale seržant Redford (nie Robert). Úvod objasnil proti čomu budete stáť. Ale proti komu? Tvorcovia mali tradične na výber Rusov alebo turbanohlavcov. Nápoveda: „matrioška“. Nebudete predsa strieľať do mierumilovných Švédov. Príbeh sa teda zameria na hon po superzbrani, ktorá má byť zneužitá proti imperialistickému nepriateľovi. To nemôžete dopustiť a so zbraňou v ruke, patriotizmom v srdci a úsmevom na perách vyrážate proti zástupom opačne naladených vojakov. BC2 má, je a bude konkurenciou pre MW2. V príbehu má však navrch práve MW2, z ktorého bol zážitok naozaj skôr filmovým ako herným. Neznamená to ale, že scenár BC2 bol napísaný cez noc na toaleťák. Aj v ňom sa nájde pár pekných a intenzívnych okamihov.
Misie sa odohrávajú v pestrom prostredí púšte, juhoamerickej džungle, ruskej tundry a nechýbajú ani mestské boje. Prostredie je prepracované naozaj pekne a detailne. Pokiaľ sa vám nebude páčiť a máte záhradnícke sklony, napomôže vám v tom Frostbite engine a jeho možnosti deštrukcie. Nelegálny výrub neprebieha len u nás, ale aj v BC2 a dobre mierený granát to stihne aj rýchlejšie. Dúfajme, že tieto praktiky sa neudomácnia aj tu. Pri pobehovaní treba plniť aj nejaké tie úlohy. Ich rozmanitosť nie je až taká veľká. Väčšinou ide o to prestrieľať sa na určitú pozíciu, alebo zničiť dôležitý objekt. Na presun medzi nimi však využijete aj techniku a preto sa menšia monotónnosť potlačí. Zajazdíte si na štvorkolke, kde padne narážka na MW2, že toto je vozenie pre chlapov a nie detské skútre. Prachom nezapadne aj overený džíp, strieľanie z helikoptéry a ťažkým kalibrom bude tank. Škoda len, že vozidlá sú využívané skôr len na samotný presun a nie ako súčasť deja.
Namiesto zničenia polky mesta tankom vás teda veliteľ zastaví a pošle pekne po svojich. V prvej časti sme si zalietali na Mil-24, no v pokračovaní si ich v singleplayer bohužiaľ užijete len z opačnej pozície. Možno ešte častejšie ako by ste si priali. Ďalšou zmenou oproti jednotke je tzv. koridor. Čiže žiadne voľné pobehovanie a lá Arma, ale úzky priestor. Výnimkou je asi iba misia v púšti. V ostatných prípadoch je pohyb naozaj obmedzený a niekedy až vyhrotený, kedy máte pocit, že stačí iba držať šípku dopredu a na koniec sa len „poodbíjate“ ako v pinballe.
Inteligencia protivníkov nijako neohúri a niekedy si môžete myslieť, že ste neviditeľný, pretože okolo nich len tak prebehnete. Proti tým múdrejším a všímavejším ale oceníte arzenál ponúkaných zbraní. Od pištolí, útočných pušiek, brokovníc, cez odstreľovačky, guľomety, až po raketomety. Ich zbierku si pomaly rozširujete a na začiatku misie sa zobrazuje aké novinky sa v danom kole nachádzajú. V priebehu hry si ich môžete vymeniť v rozmiestnených debnách a aktívne teda meniť svoj inventár. Unesiete dve zbrane a nejaké tie výbušniny, ktoré neraz oceníte práve kvôli spomínanému Frostbite enginu. Ten sa preslávil deštrukciou už v jednotke a v pokračovaní ju tvorcovia ešte doladili. Zničiť sa dá takmer všetko. Okrem vášho ega pri pálení z granátometu do budov s nepriateľmi. Nezabúdajte na „ako sa do hory volá…..“. Pocit sucha a bezpečia za stenou budovy alebo betónovým úkrytom sa razom vytratí, keď proti vám stoja RGPčkári. A že ich je dosť! Pre ešte väčšie umocnenie zážitku si EA dalo záležať aj na ozvučení, v ktorom bezpochyby vedie nad MW2. Zvuky výbuchov, prelietavajúcich a odrážajúcich sa guliek sú tak realistické ako len môžu byť a strhnú vás do víru boja. Prirátajte k tomu odlietavajúce kusy budov a stromov a dojem vojny je úchvatný. Neodmysliteľnou súčasťou je aj charakter postáv a ich hlášky. Váš tým by bol schopný zabíjať aj svojim sarkazmom a iróniou Grafika za zvukmi ani v najmenšom nepokryvkáva. Najmä v džungli možno zažijete slabšie „Crysis“ deja vú.
Ako býva v dnešnej dobe pri FPS hrách trendom, pozornosť pri vývoji sa zameriava hlavne na multiplayer. Už dlhšie pred vydaním hry vyhlasovali výrobcovia, že MP BC2 porazí MW2. Úroveň oboch je na najvyššej úrovni, ale BC2 pridáva bodík naviac jeho engine, ktorý sa vďaka deštrukcii prostredia stará o ešte väčší zážitok a zábavu. Všetky plusy z SP sa prejavujú aj v MP, ktoré si ešte viac vychutnáte vďaka živým hráčom. Koho by nebavilo rúcať budovy s nenávidenými „kempermi“? Podľa subjektívneho názoru súhlasím s tvorcami a MP BC2 je o kúsok lepší ako pri MW2. Podrobnejšie herné módy a špecializácie nájdete v recenzii Xbox verzii zverejnenej na našej stránke.
SP nebol odsunutý na vedľajšiu koľaj a herná doba 6-7 hodín príjemne dotvára sekundanta k MP časti hry, ktorá je zvládnutá bravúrne. Nevyrovná sa príbehu Modern Warfare 2, no Battlefield Bad Company 2 je hrdým nástupcom staršieho brata a zodpovedne ho nahradí na jeho tróne. Podľa všetkého sa tak stane kráľom multiplayerovej populárnosti a toto miesto si aj zaslúži.
prostredie deštrukcia ozvučenie multiplayer |
|
príbeh slabšia AI problémy so servermi |
|
90% | |
ŽÁNER | FPS |
VÝROBCA | DICE |
VYDAVATEĽ | EA Czech |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |