Adrift vás naučí niekoľko vecí. V prvom rade to, že vesmír netreba podceňovať, no v druhom rade aj to, že atmosféra na vytvorenie dobrej hry nestačí. Pretože zatiaľ čo počas prezentácií sme boli ohúrení práve atmosférou, výsledok bol prinajmenšom stereotypný. Ale poďme na to postupne.
Príbeh Adriftu je jednoduchý a väčšiu časť z neho nechávajú autori na hráčovi a na tom, či je ochotný objavovať roztrúsené príbehové časti členov posádky v podobe audio logov či dokumentov, ktoré nie sú povinné, ale pomôžu vykresliť atmosféru, ktorú sa snažia autori hráčom predať. Atmosféra je v tejto hre sčasti veľmi dôležitá, pretože Adrift vyšiel aj pre VR zariadenia. No na bežné hranie je to veľmi málo.
V prvom rade je Adrift veľmi monotónnou hrou. Na začiatku ste ohromení vizuálom a audiom, obdivujete grafickú kvalitu, ktorá spolu s ostatnými prvkami dotvára nádherné prostredie a motivuje vás pokračovať ďalej. Prvok prežitia a hľadania vzduchových bombičiek je zo začiatku zábavný, no postupom času sa stane viac príťažou.
To isté sa vzťahuje aj na úlohy, ktoré máte plniť. S konceptom „stroskotanca“ vo vesmíre sa toho z hľadiska úloh až tak veľa urobiť nedá, no aby 99% úloh bolo úplne o tom istom, to tiež nie je ideálne. Čiže okrem toho, že si hráč musí dávať pozor na to, či má dostatok kyslíka a zozbieraných rôznych predmetov, ktoré rozširujú príbeh hry, musí opravovať poškodenia stanice. A to skutočne neprináša veľký pôžitok. Osobne si myslím, že určité zakomponovanie sekvencií s aktivovanou gravitáciou či ovládaním rôznych predmetov by hre jednoznačne prospelo a stereotyp by nenastal tak skoro.
V každom prípade, autori sa snažili postupom času presunúť dôraz z prežitia na čistého vesmírneho opravára, a to vylepšeniami obleku, ku ktorým sa počas hrania dostanete. Tento prvok ešte viac ubíja hru, pretože v momente, keď od vás hra nevyžaduje takmer žiadne úkony na to, aby ste sa držali pri živote, stáva sa z nej nudné cestovanie z bodu A do bodu B bez zaujímavej náplne.
S postavou Alexa Oshima tak zúfalo brázdite vesmírnou stanicou Northstar IV, hľadáte tých, ktorí prežili, a snažíte sa opraviť svoj oblek, no to všetko bez toho, aby vás nejako výrazne zaujímal Alexov osud. Bohužiaľ, audiology, aj keď sú veľmi dobrým spôsobom, ako rozšíriť príbehové univerzum hry, nemôžu fungovať ako primárny zdroj podávania príbehu.
Neschopnosť tvorcov vytvoriť zaujímavú hernú náplň dotvára už len fakt, že do hry pridali hromadu zberateľských predmetov, ktorých význam do konca hry nepochopíte.
Grafické spracovanie a ozvučenie vytvára pohlcujúci dojem jedného malého astronauta vo vesmíre, z ktorého sa časom môže stať ľudský asteroid. Je teda vytvorený výborný dojem toho, aký je vesmír všemocný a ako málo stačí, aby človek musel bojovať o svoj život. Chápem, že v prípade hrania prostredníctvom VR sa tento zážitok stane ešte silnejším, ale hry majú byť predovšetkým o hrateľnosti a v tejto kategórii je to žalostné.
Hra je postavená na najnovšom Unreal 4 engine a je zrejmé, že veci, ktoré tento engine dokáže, sú pohladením pre oko hráča. Zároveň som však pri hraní narazil na veľké množstvo crashov a bugov, ktoré hádam budú časom opravené, pretože tie ešte viac kazili dojem z už priemernej hry.
Naše hodnotenie
Informácie o hre
Adr1ft 2016
Alex Oshima, astronaut, ktorý prežil explóziu na vesmírnej lodi, musí urobiť všetko preto, aby prežil s oblekom, ktorému uniká kyslík. Musí postaviť vesmírne plavidlo, s ktorým sa dostane domov, a popritom pátrať po nezvestných kolegoch.
- Platforma: PC
- Žáner: First-person survival hra
- Výrobca: ThreeOneZero
- Distribútor v GB: 505 Games
- Distribútor v SR: COMGAD
- Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: COMGAD