Total War: Warhammer - Recenzia

Total War: Warhammer - Recenzia

Pri sérii Total War som vždy chcel, aby sa odohrávala vo svete buď Pána prsteňov, alebo v kontexte druhej svetovej vojny. Viete si predstaviť, keď oznámili tento kúsok! Srdce mi tak zabúšilo, že ma skoro...

Zahrať si Total War vo fantasy svete s obrovskými príšerami a mágiou bolo požehnaním. Séria potrebovala nádych niečoho čerstvého. Niečoho, čo by skalným fanúšikom zmenilo pohľad na sériu. A vydarilo sa. Aj keď posledný Attila ponúkal množstvo nových mechanizmov, dokonalejšie boje a krajšiu grafiku, stále chýbalo niečo, čo by ma pri ňom udržalo dlhšie. Myslel som, že ide hlavne o strategickú časť, čo dostala na frak neustálym zjednodušovaním, ale po prejdení Total War: Warhammer (TWW) môžem skonštatovať, že to tak nie je. Štúdio Creative Assembly sa rozhodlo ísť cestou boja, nie ekonomiky a diplomacie. A spravili dobre.

Celý TWW sa sústredí hlavne na boj a vďaka novému svetu odomyká nespočetné množstvo nových možností boja. Lietajúce jednotky dodávajú taktike úplne nový nádych, nehovoriac o obrovským monštrách, ktoré mecú pechotu krížom-krážom. Obrovské výbuchy artilérií a kúziel dodávajú atmosféru naozaj epických bitiek. Ale začnime pekne od začiatku.

TWW ponúka na začiatku štyri rasy (neskôr budú vychádzať DLC s ďalšími rasami, a áno, „day one“ DLC sa opäť vyskytlo) – Empire (+Bretons, ktorí sú veľmi podobní), Vampire Counts, Greenskins a Dwarfs. Na štandardy série pomerne málo, no má to svoje opodstatnenie. Každá rasa sa hrá inak, má iných hrdinov, úplne iné jednotky, iné kúzla a iné budovy. Do toho všetkého si vyberáte svojho „vládcu“ – hrdinu so sériou questov, ktoré odomykajú zbrane, brnenie a inú výbavu. Zameranosť viac na hrdinov prináša množstvo kustomizácie nielen na začiatku, ale hlavne počas každej kampane. Okrem toho vám hrdina prirastie k srdcu oveľa viac ako historické postavy.

Problém je, že strategická časť bola značne, čo sa mechanizmov týka, okresaná. Diplomacia síce ostala nezmenená, no budete mať oveľa menej možností uzatvárať obchod, riešiť aliancie a obchodné cesty. „Family Tree“ bol z hry úplne vyradený a pokiaľ nehráte Empire či trpaslíkov, ekonomiku riešiť tiež moc nebudete. No viete čo? Vtip je v tom, že to vôbec nevadí!

Creative Assembly pri tejto značke zmenilo množstvo vecí, aby sedela do daného sveta. Je cítiť, že nepopulárne rozhodnutia značne premysleli a snažili sa ich nahradiť niečím iným a lepším. Náboženstvo napríklad u takých Vampire Counts bolo nahradené rýchlejším šírením pliagy, ktorá zraňuje nepriateľské vojská, vytvára nepokoje a naopak, vaše lieči. Týmto spôsobom hráte túto rasu úplne odlišným spôsobom, ako napríklad Greenskins, ktorí pobehujú po mape a ničia všetko, čo im príde do cesty.

Pri strategickej mape inovácie nekončia. Boje, hoci sa koncepty armád nezmenili, prešli neskutočnou zmenou, a to vďaka novým druhom jednotiek a pridaním kúziel. Mali ste ma vidieť, keď som hral prvú bitku. Bol som úplne mimo! Vďaka týmto zmenám sa môžete učiť úplne nové taktiky, ako by išlo o inú hru. Pravdaže veci ako kopije verzus kone stále platia, ale čo sa stane, keď priletí obrovský drak či priskočí veľký pavúk? Gyrokoptéry? Obri? Netopiere?! V tom tkvie sila TWW! Je to niečo nové, čo vás udrží pri monitore oveľa dlhšie ako už zastarané taktiky z čias prvého Shoguna.

Prezentácia sa, pravdaže, drží fantasy štýlu Warhammeru, jednotky zblízka vyzerajú tak, ako majú, a animácie, s tými sa vyhrali autori neskutočne. Keď uvidíte armádu nemŕtvych animovaných kostier pochodovať ako jeden s neprirodzeným pohybom, viete, že tieto jednotky poslúchajú na slovo. Takí orkovia pred kolíziou s druhou armádou začnú skákať hlava-nehlava a metať sekerami ako zmyslov zbavení. Pri Total War sérii bol vždy jemný problém sledovať jednotky zblízka bez toho, aby ste nemali pocit umelosti. Tento problém nevymizol, ale určite sa posunul o kus vpred. Na druhej strane sú mapy často fádne, bez nápadu. Tvorcovia síce vytvorili niekoľko krásnych lokalít (hlavne pri úlohách, ktoré odomykajú nové veci pre hrdinov), ale v kampani ich nie je veľa.

TWW ponúka aj niekoľko módov pre multiplayer. Je zvláštne, že hoci z hry cítiť majoritné zameranie na bitky, hra pre viacerých hráčov je sústredená na kampaň. Hráči môžu hrať kompetitívne, ale aj kooperatívne celú kampaň, avšak herný mód zo Shoguna 2, kde ste získavali levely, vylepšovali hrdinov a odomykali nové jednotky, sa tu, bohužiaľ, nenachádza. Práve vo svete Warhammeru by sa obzvlášť hodil. Nuž, budete si musieť vystačiť s klasickými skirmishmi a leaderboardami.

Naše hodnotenie

Značka Warhammer v kombinácii so sériou Total War skrátka funguje. A funguje skvelo. Ako poznáme Creative Assembly, o titul sa budú ešte dlho starať, hoci si budú fanúšikovia musieť zaplatiť. Pokiaľ ste oddaní hráči Total War alebo Warhammer, nebudete určite sklamaní. Pri hraní jednoducho nadobudnete pocit, že boli stvorené jedna pre druhú. A hoci sa v hre nenachádza množstvo vecí, na ktoré sme boli zvyknutí, a rás je pomenej, nové univerzum vás udrží pri monitore oveľa dlhšie, ako už opakované historické bojiská.

Klady

  • Rôzne štýly hrania
  • Atmosféra
  • Stvárnenie Warhammer značky

Zápory

  • Bojiská
  • Drobné AI chyby
  • Zjednodušenie kampane

Informácie o hre

Total War: Warhammer

Total War: Warhammer 2016

Total War: Warhammer ponúka po dlhej dobe nádych čerstvosti do série prenesením sa z historických bojísk do ríše temného fantasy sveta Warhammer. Ponúka úplne nový herný zážitok, či už ide o taktickú alebo strategickú zložku hry. Obrovské príšery, lietajúce monštrá, kúzla a mocní hrdinovia sú najväčším lákadlom tohto titulu.

  • Platforma: PC
  • Žáner: TBS/RTS/4X stratégia
  • Výrobca: Creative Assembly
  • Distribútor v GB: SEGA Europe
  • Distribútor v SR: COMGAD
  • Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: COMGAD

Trailer GameExpres.sk

Korekcia: Zdenka Schwarzová

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk