World of Warcraft: Legion - Recenzia

World of Warcraft: Legion - Recenzia

Kto z vás by nepoznal starý dobrý World of Warcraft? Hra, ktorá je s nami už niekoľko rokov a ktorá za tú dobu vôbec nezostarla. Ba naopak, hráči zostarli pri nej. Od roku 2004 sa pri nej vystriedalo niekoľko generácií hráčov či hráčok. Znie to až neuveriteľne, keď sa zamyslíte nad tým, že MMORPG, ktoré má 12 rokov, sa stále predáva a trhá rebríčky v predajoch, nehovoriac o tom, že má hráčom neustále čo ponúknuť. Vývojári z Blizzardu sú majstrami v tvorbe príbehov a svet, ktorý sa im podaril za tie roky pomocou hry Warcraft vytvoriť, je neskutočne veľký a spletitý a nejeden spisovateľ by takéto veľdielo závidel. Ďalšie rozšírenie Legion opäť ukazuje kvalitu, ktorú celé toto univerzum ponúka.

Prichádza plamenná légia a s ňou aj nové povolanie

Nové rozšírenie prichádza, samozrejme, aj s novým príbehom, ktorý naozaj stojí za to. Nebojte sa, nečaká nás žiadna alternatívna realita, ako to bolo v predchádzajúcom rozšírení. Varyan Wrynn sa postavil na čelo aliancie a spoločne s hordou sa vydajú na boj proti zlej plamennej légii, ktorá opäť napadla Azeroth. V prípade, ak ste hrali pre-patch, viete, ako to ďalej dopadne a pre tých, ktorí ho nehrali, poviem len, že tragicky.

Plamenná légia na čele s Gul’danom naberá na sile a obyvateľom sveta Azerothu ostane jediné – oslobodiť Demon Hunterov, ktorí sú ako jediní schopní úplne zničiť démonov. Áno, presne tých Demon Hunterov, ktorí majú v sebe trochu z démona a trochu zo svojej pôvodnej osobnosti. Žiaľ, je to asi jediná možnosť, ako plamennú légiu opäť poraziť.

"You are prepared!", Illidan Stormrage

Do hry teda konečne dorazila nová trieda – Demon Hunter. Dlho očakávaná a dávnejšie predstavená trieda začína celkom zaujímavým príbehom, ešte v časoch najobľúbenejšieho rozšírenia – The Burning Crusade. Tu zisťujeme, že viac či menej Demon Hunteri na čele s Illidanom neboli až takými zloduchmi a v podstate bojovali rovnako proti zlu ako ostatní. Žiaľ, aliancia a horda mala s Demon Hunterami vtedy iné zamýšľanie a počas zabitia Illidana všetkých zvyšných Demon Hunterov uväznila a „zmrazila“.

Čo ale Imp nechcel, plamenná légia sa vrátila späť a jedinou možnosťou, ako vyrovnať proti nej sily, je všetkých Demon Hunterov vypustiť z ich nedobrovoľnej „hibernácie“ a spojiť sa spoločne proti tomu najväčšiemu zlu, ktoré teraz svetu hrozí.

Čo všetko Demon Hunter dokáže?

Pokiaľ chcete hrať za novú triedu, Demon Hunter, budete si môcť vybrať iba z rasy Blood elfov, alebo Night elfov. Demon Hunter so sebou prináša aj veľké množstvo nových prvkov. Medzi najzaujímavejší patrí dvojskok a s ním spojené tzv. Glideovanie (plachtenie vo vzduchu). Táto nová trieda má krídla, vďaka ktorým síce lietať nedokáže, ale dokáže plachtiť, ako napríklad rogalo. Konečne sa už nebudete musieť báť toho, že spadnete z výšky na zem a zomriete. Mimochodom, tento prvok vyzerá, ako by bol tak trochu „vypožičaný“ z hry Guild Wars 2. Našťastie táto inšpirácia nevyšla na zmar a priniesla do sveta Warcraftu veľmi príjemné osvieženie. Demon Hunter nespotrebováva manu, a dokonca ani energiu. Jeho schopnosti míňajú tzv. fury (zúrivosť), ktorá je veľmi podobná napríklad rage (zlosť), daná Warriorovi.

Ďalším skvelým prvkom je schopnosť Fel Rush, ktorá má dve nabitia a vďaka ktorej sa môžete premiestniť o pár metrov dopredu neuveriteľnou rýchlosťou a navyše svojho nepriateľa značne zraniť. Tento prvok môže byť pomerne veľkou výhodou v režime Player vs. Player (PvP), kde svojho protivníka takýmito skokmi úplne zmätiete. Demon Hunter má v sebe trochu z démona, a preto sa z času na čas pomocou schopnosti Metamorphosis dokáže premeniť na démonickú bytosť. Táto schopnosť mu dodá obrovskú silu nielen k útokom, ale aj k obrane. Osobne si myslím, že Demon Hunter je momentálne na tom až veľmi dobre a jediná trieda, ktorá sa mu v PvP ako-tak vyrovná, je Rogue. Či to tak ostane aj naďalej, alebo sa v nejakej aktualizácii dočkáme „nerfnutia“ tejto triedy a vyrovnania síl v battlegroundoch, uvidíme až neskôr.

Nový systém zbraní je prekvapivo dobrý

V okamihu, ako sa dostanete do rozšírenia Legion a prejdete si základný príbeh vašej triedy a špecializácie, dostanete zbraň, ktorá s vami ostane po celú zvyšnú dobu vášho hrania. Samozrejme, iba ak to v ďalšom rozšírení vývojári nezmenia. Každá trieda a každé zameranie triedy (DPS, heal či tank) má svoju vlastnú zbraň. Túto zbraň si postupom času v hre levelujete získavaním bodov, ktoré hráči získajú za rôzne úlohy alebo zabitím tzv. „World Bossov“. Tí sú na mape označení hviezdičkou a pokiaľ máte šťastie, padne vám k tomu aj nejaká dobrá vec ako bonus. Body artefaktov si následne v Order Hall vašej triedy môžete premeniť na rôzne vylepšenia. Svoju zbraň si postupom času môžete upravovať, čo sa týka farieb a tvaru a ďalšie možnosti sa odomykajú časom plnením napríklad príbehových úloh, alebo hraním PvP zápasov.

PvP sezóna v Legione začína

Nová PvP sezóna v Legione so sebou prináša aj veľa zmien týkajúcich sa celého systému. Hneď ako hráči dosiahnu úroveň 110, odomkne sa im ďalší strom s honor talentami, podobný tomu klasickému. Takto si hráči môžu odomykať po úrovniach rôzne nové vlastnosti, z ktorých niektoré sú vhodné skôr do battlegroundov a iné nájdu väčšie využitie napríklad v arénach. Po tom, čo dosiahnu úroveň 50, môžu obetovať celý strom doteraz dosiahnutých úrovní za tzv. prestíž a ako odmenu dostanú napríklad kozmetickú úpravu svojej postavy. Samozrejme, všetky úrovne, na ktorých doteraz ťažko pracovali, si budú musieť odmakať znova. Do hry pribudli nové arény (Black Rook Hold a Ashamane's Fall) a nový WPvP (Dalaran Underbelly). Čo však poteší hráčov asi najviac, je, že odteraz bude viac závisieť na hráčskej šikovnosti ako na tom, čo má na sebe oblečené. „PvP Gear“ totižto už nebude hrať takú dôležitú úlohu, ako to bolo doposiaľ. Vývojári konečne počúvli hlasy hráčov a mne osobne sa táto zmena veľmi páči. Konečne sa sily v battlegroundoch a arénach vyrovnajú a bude viac záležať na tom, ako hráči vedia hru hrať a nie na tom, ako dlho ju hrajú.

Zbohom Garrison, vitajte Order Halls

Každá trieda (Warrior, Death Knight, Paladin atď.) má svoj vlastné miesto, kde sa stretáva. Ak ste teda napríklad Rogue (zlodej), budete mať tajné miesto v Dalarane, kde sa stretávajú všetci zlodeji sveta. Toto miesto je, samozrejme, prísne tajné a ako sa v jednom rozhovore budete môcť dozvedieť, svetu už dlhšie vládne toto tajuplné združenie. Práve oni stáli pri všetkých dôležitých udalostiach, pri páde ríš, pri zrode aj zániku kráľov. Takýmto spôsobom vám dajú tvorcovia hry pocit, že práve vaša trieda postavy je dôležitá a vy ako šampióni ste dôležití pre celé dianie vo svete Warcraftu. A navyše, na konci príbehu svojej triedy budete odmenení veľmi významným titulom, ako napríklad Archdruid (Druid), Deathlord (Death Knight) či Master Assassin (Rogue).

Čo poteší možno niektorých hráčov, je, že Garrison síce v hre ostal, no udržiavať ho pri živote nemá už zmysel a poslúži vám iba počas levelovania vašej postavy v predchádzajúcom rozšírení. Misie, ktoré ste poznali vo Warlords of Draenor sa v Legion nenápadne pretransformovali do misií v Order Halls, kde to všetko funguje na podobnom princípe, len s menšími zmenami. Aj tentoraz posielate svojich spoločníkov na rôzne misie a úlohy, ktoré vám prinesú niečo navyše. No počet takýchto hrdinov sa značne zredukoval a nahradia ho akési anonymné jednotky, na ktoré si zadáte požiadavku, tie sa za určitý čas vyrobia, no majú obmedzený počet misií, na ktorých sa môžu zúčastniť. Napríklad ich môžete spolu s vaším spoločníkom poslať na misie, no po dvoch misiách vám nadobro zmiznú a vy si budete musieť vyrobiť ďalšie jednotky.

A pre hráčov, ktorí potrebujú mať všetko dianie pod kontrolou, vytvoril Blizzard mobilnú aplikáciu, v ktorej si môžu hráči spravovať svoj Order Hall kdekoľvek sa nachádzajú (a majú internetový signál).

Mapa sa vám odteraz prispôsobí

Začať odteraz môžu hráči na ktoromkoľvek mieste na novej mape. Hra, nepriatelia a všetko navôkol sa odteraz prispôsobuje hráčovým úrovniam. To so sebou prináša niekoľko výhod, ale, samozrejme, aj nevýhod. Veľkou výhodou je to, že je mapa odteraz oveľa živšia a hráči sú pomerne dobre rozdelení po celej mape. Medzi nevýhodu môžeme zaradiť napríklad to, že ak hráte na PvP serveri, môžete so svojou „čerstvou 100-kou“ naraziť na skúsenosťami ostrieľaného hráča s úrovňou 110. A pokiaľ sa rozhodne, že mu prekážate, máte po chlebe. Na druhú stranu, pokiaľ sa vám to nepáči, našťastie, máte stále možnosť hrať na PvE (či Role-play) serveroch.

Po dokončení príbehu a najvyššieho levelu sa po mape Broken Isles začnú objavovať tzv. World Questy. Každý deň tieto úlohy robíte pre určitú frakciu, a tak si zbierate reputáciu a zároveň si môžete zarobiť peniaze a získať nejaký zaujímavý predmet. A ako bonus pre skalných fanúšikov čaká aj end-game v Suramare, ktorý môžete poznať ešte z hry Warcraft III.

Najlepšie na celom rozšírení Legion je, že obsahuje prenádherné miesta a zákutia, ktoré musia ulahodiť každému oku. Dostanete sa do nádhernej prírody vo Val’sharah či do krajiny Vrykulov – do Stormheimu, a dokonca sa konečne dostaneme aj do bájneho Emerald Dream. Každý hráč, či už Orc, Elf, Tauren alebo Troll, si tu nájde miesto, ktoré si zamiluje a do ktorého sa bude neustále rád vracať.

World of FashionCraft

To, na čo sa mnohí hráči v novom datadisku najviac tešili, je nový systém transmogrifikácií. Oproti predchádzajúcemu systému sa dočkal veľmi významných zmien. Po novom sú transmogrifikácie viazané na účet – teda už nie výlučne na vašu jedinú postavu. Samozrejme, pokiaľ váš Paladin nosí „plate armor“, nebudete mu ho môcť transmogrifikovať na „cloth“ a podobne, a rovnako ak s Paladinom nájdete napríklad „staff“ neuloží sa vám do galérie. No v prípade, ak ste si už nejaký pekný „plate armor“ v raide našli s vaším Paladinom, môže si ho transmogrifikovať aj váš Warrior. S tým prišla aj pozitívna zmena a to tá, že Paladin či Warrior môžu už od prvých levelov nosiť plátové brnenie (a nie „mail“ a neskôr až plátové, ako tomu bolo doteraz). Rovnako sa to dotklo aj všetkých ostatných podobných tried. Ďalej si budeme môcť transmogrifikovať aj tabard, či „shirts“ (tričká) a shoulders (ramenná zbroj) sa môže po novom skryť. Veľmi dobrou novou vymoženosťou je, že si môžeme vytvárať akési outfity a tie následne ukladať.

Zatiaľ problémovou otázkou je transmogrifikácia zbraní (warglaives), ktoré má Demon Hunter. Sú totižto v hre nové a neexistuje pre ne žiadna iná alternatíva. To niektorých fanúšikov značne pobúrilo a adresujú otázky na vývojárov z Blizzardu, či tento problém v budúcnosti nejako vyriešia, napríklad pridaním nových vizuálov. Je síce pravdou, že sa dajú warglaives transmogrifikovať ako jednoručný meč či sekera (samozrejme, za neprimerane veľkú sumu), no nové vzhľady by tak či tak neboli na škodu.

Nový datadisk prichádza s novými požiadavkami

Mnohí z vás si určite všimli, že nový datadisk oproti svojmu predchodcovi prišiel s novými hardvérovými požiadavkami. Aj keď sa toho graficky až tak veľa nezmenilo, je poznať, že Legion je na tom o čosi lepšie. Pri hraní Warlords of Draenor vám stačil procesor Intel Core 2 Duo E6600, grafická karta Nvidia 8800GT (alebo Intel HD 3000) a 2GB RAM. No ak prechádzate na nové rozšírenie, pripravte sa na trochu väčší skok v požiadavkách ako doteraz. Minimálny procesor je Intel Core 2 Duo E8500, Nvidia GT 440 (alebo Intel HD 5000) a 2GB RAM. Samozrejme, Legion pustíte aj na slabšom hardvéri, no hra vás za to „odmení“ veľmi slabými FPS aj na najmenších detailoch.

Naše hodnotenie

World of Warcraft: Legion je nádherným návratom ku koreňom hry. Ak ste milovníkom rozšírení ako The Burning Crusade či Wrath of the Lich King, Legion budete doslova milovať. Nehovoriac o novom povolaní Demon Hunter, ktoré si zamiluje snáď každý – či už ste v Aliancii alebo hrávate za Hordu. Po trošku slabšom datadisku, akým bol Warlords of Draenor, prichádza rozšírenie, ktoré vás naozaj poteší. Ak ešte stále váhate, či do nového príbehu Legionu ísť, alebo nie, nerozhodujte sa dlho. Legion priniesol do sveta Warcraftu nádherné oživenie, veľa noviniek a perfektný príbeh, ktorý obsahuje množstvo zvratov, prekvapení, veselých a najmä smutných scén a do toho všetkého mu sekunduje nádherný vizuál lokácií, ktoré nútia hráčov preskúmať celý svet ešte hlbšie ako doteraz.

Klady

  • príbeh
  • nový systém zbraní
  • nové transmogrifikácie
  • Legion je návrat ku starej klasike, ako napríklad TBC, či WotLK
  • Demon Hunter
  • nové nádherné miesta, ktoré potešia nejedno oko
  • nový PvP systém

Zápory

  • neustále oživovanie antagonistov začína byť otravné a mohli by byť nahradení novými
  • niektoré príbehové úlohy sa nedajú hrať s inými hráčmi

Informácie o hre

World of Warcraft: Legion

World of Warcraft: Legion 2016

World of Warcraft je jedno z najznámejších MMORPG z dielne Blizzardu. V rozšírení Legion sa dostanete do sveta, v ktorom budú musieť odvekí nepriatelia spojiť svoje sily a spoločne bojovať proti krutej plamennej légii deštruujúcej všetko, čo jej stojí v ceste. Vy ako šampióni zvolenej frakcie budete musieť pozdvihnúť svoju zbraň a v prvej línii vyraziť a postaviť sa plamennej légií zoči-voči. Dokážete to aj tentoraz?

  • Platforma: PC
  • Žáner: MMORPG
  • Výrobca: Blizzard Entertainment
  • Distribútor v GB: Blizzard Entertainment
  • Distribútor v SR: KON TIKI
  • Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: KON-TIKI

Trailer GameExpres.sk

Korekcia: Zdenka Schwarzová

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk