Street Fighter X Tekken - Recenzia

 

Neubehlo veľa času odvtedy, čo na Vite pristál vydarený Ultimate Marvel vs. Capcom 3, a už tu máme ďalší vydarený cross-over od Capcomu. Street Fighter X Tekken je ďalším portom konzolovej verzie, tentokrát z trochu odlišného súdka.

Hoci Tekken patrí pod stajňu Konami, hru vyvíjala spoločnosť Capcom. SFxTK dokonca beží na upravenom engine zo Street Fighter IV, čo je evidentné aj na výslednom grafickom spracovaní.

Nie je to prvá cross-over bojovka od Capcomu, ktorá sa dostala na Vitu. Výborná hra Ultimate Marvel vs. Capcom 3 dokonca patrila k prvým titulom na Vitu vôbec. V oboch prípadoch sa jedná o porty z veľkých konzolových verzií. UMVC3 pri prevádzaní do menšieho formátu utrpela menšie vizuálne straty, čo sa týka pozadí a animácií. SFxTK však už ponúka plnú 3D rozpohybovanú parádu aj na pozadí súbojov. Vzhľadom na použitý engine a kvalitu spracovania môžeme smelo tvrdiť, že táto novinka je zatiaľ najlepšie vyzerajúcou bojovkou na Vite (škaredý pohľad smerom k tebe, Mortal Kombat!).

Vizuálna stránka je síce super, ale hráči tohto typu hier sa určite budú viac zaujímať o ovládanie a hrateľnosť. Tak, ako je na tom SFxTK? Dospeli sme k názoru, že každý bude hru vnímať inak. Fanúšikovia série Street Fighter si určite prídu na svoje. Nielen, že sa do hry vrátili niektoré postavy, ktoré sa v posledných dieloch série akosi neobjavovali (napr. Rolento) a výber postáv sa obohatil aj o charaktery z Tekkena, ale celá táto paráda prebrala SF ovládanie.

Čo to ale znamená pre ostatných hráčov? Milovníci Tekkena asi hre neprídu veľmi na chuť. Ovládanie je úplne odlišné, omnoho menej technické a má úplne inú dynamiku ako v ich obľúbenej sérii. Oklieštené je aj množstvo pohybov, útokov a ich kombinácií, čo je veľkou chybou na kráse. Niektoré postavy stratili aj viac ako polovicu svojich pôvodných akrobatických schopností.

Celkovo je hra otvorená nováčikom. Rozsiahly tutoriál poskytuje možnosť naučiť sa jednotlivé ťahy od základov po zložitejšie kombá, protiútoky a výmeny postáv. Nováčik ani nepocíti zmeny v ovládaní, ktoré môžu prekvapiť veteránov. A celkovo okresané ovládanie mu môže vyhovovať, rovnako aj nový systém „drahokamov“, ktoré môžete priraďovať jednotlivým charakterom a modifikovať tak ich schopnosti – v skutočnosti zautomatizovať protiútoky a rôzne kombá.

Keďže hra sa dostala na zariadenie s dotykovým displejom, pribudlo aj dotykové ovládanie. Veríme tomu, že u nováčikov bude mať ohromný úspech, keďže zúrivým mlátením do dotykových plôch na Vite dokážete nemilosrdne rozsekať akéhokoľvek protivníka. O technike to ale veľmi nie je, a vlastne to nie je ani zábavné. Preto skúsenejší hráči ostanú radšej pri tlačidlách.

Systém súbojov prebieha spôsobom Tag-Team, takže sme si na začiatku vybrali dve postavy (pokojne aj jednu zo SF, druhú z TK) a pustili sa do boja. V prípade smrti jednej postavy automaticky prehráva celý tím, takže to trochu pridáva na nutnosti strategizovať. Hra ponúka viacero spôsobov, ako počas súboja vymeniť postavy, čo je síce romantické, ale na druhú stranu aj kvôli tomuto bolo okresané množstvo útokov.

Počas súbojov sa napĺňa, ako sme si už zvykli, meradlo na spodku obrazovky, ktoré umožňuje robiť super kombá. V SFxTK sa meradlo volá Cross Gauge. Rozdeľuje sa na tri stupne a umožňuje robiť rôzne kombá podľa toho, koľko dielikov energie spotrebujú. Najzaujímavejšia je asi možnosť dočasne vytiahnuť oboch bojovníkov na obrazovku a spoločnými silami rozdrviť nepriateľa.

Pokiaľ ste hrali „veľkú“ verziu hry, tak ste v podstate hrali už aj Vita verziu. Port na handheld je verný svojmu obrazu, ako sa len dá. Vita verzia sa vyhla kontroverzii s DLC na disku a pri zakúpení hry na Vitu dostanete voucher na odomknutie 12 DLC postáv v PS3 verzii hry. Príbeh je rovnako imaginárny (teda absentujúci) ako aj na veľkých verziách, len akési rámcové ospravedlnenie toho, prečo sa vlastne mlátime. V žiadnom prípade nečakajte nič podobné príbehovému módu z Mortal Kombatu alebo snáď z motivácie postáv zo Street Fighter IV. Ale budiž, veď kto hrá tieto hry kvôli zápletke?

Výhrady máme voči nevyváženým postavám. Niektoré sú jednoducho vo výhode a drvia nepriateľov jedna radosť, iné sú podstatne slabšie a majú problémy vôbec niečo vybojovať. Multiplayer funguje a, našťastie, sa už zbavil lagov z pôvodných veľkých verzií hry.

SFxTK je vizuálne krásnou hrou, plnou jemných detailov. Skvelé technické spracovanie však nemôže vykompenzovať mnoho nedotiahnutých vecí a kompromisov. Hra je zameraná najmä na fanúšikov série Street Fighter, pričom na milovníkov Tekkena sa nemyslelo. Z Tekkena sa sem dostali len mená postáv a ich podobizeň prevedená do Street Fighter grafiky, to je však všetko. Osekané ovládanie, nový uľahčujúci systém drahokamov (ale divne zavedený) a nevyvážené súboje podrážajú hre, aspoň v očiach veteránov, nohy.

P.S.: Fanúšikom Tekkena odporúčam počkať si, kým na Vitu vyjde poriadny Tekken a zatiaľ oprášiť PSP a zahrať si starý dobrý Dark Resurrection.

vizuálne spracovanie
návrat starých charakterov
možnosť bojovať medzi dvoma sériami

ovládanie len na štýl SF
nevyvážené súboje
značne osekané možnosti pohybov

65%
ŽÁNER 2D bojovka
VÝROBCA Capcom
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU
Capcom
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ

Zaujala vás táto hra?

Kúpte si ju na PlayStation Network

Korekcia: Zdenka Schwarzová

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk