Umožňujú to komplexné nastavenia, ktoré robia hru oveľa dostupnejšou a ľahšie ovládateľnou.
Naughty Dog pridalo veľké množstvo možností nastavenia ovládania do Uncharted 4, aby umožnilo hendikepovaným hráčom si užiť príbeh Nathana Drakea bez zbytočných bariér. Stalo sa tak na základe spolupráce vývojárov s Joshom Straubom, telesne postihnutým milovníkom hier. Ten je zároveň prevádzkovateľom stránky D.A.G.E.R. SYSTEM, ktorá hodnotí hry na základe ich „bezbariérového“ prístupu.
Josh kontaktoval UI dizajnérku Naughty Dog Alexandriu Neonakis, aby jej dal svoj pohľad na problematiku hrania hier hráčmi ako je on. Vysvetlil jej, že nevedel napríklad dokončiť Uncharted 2 kvôli požiadavke na niekoľkonásobné stláčanie určitého tlačidla pri istých misiách hry.
Riaditelia Neil Druckmann a Bruce Straley vzali jeho odporúčania na vedomie. Do hry tak boli implementované mnohé ovládacie prvky, ktoré uľahčujú hranie Uncharted 4 postihnutým hráčom. Napríklad už spomínané viacnásobné stláčanie tlačidla bolo vyriešené tak, že stačí dané tlačidlo len držať a postava urobí požadovanú akciu.
Video o celom tomto projekte si môžete pozrieť nižšie. Josh v ňom, okrem iného, spomína dôležitosť hier pre hendikepovaných ľudí, ktorí tak nachádzajú nielen útek od reality, ale aj prostredie, kde nie sú posudzovaní podľa vzhľadu, ale podľa ich schopností.