Štúdio stojace za Mortal Kombat je ďalšie so šialenými 100-hodinovými pracovnými týždňami

Štúdio stojace za Mortal Kombat je ďalšie so šialenými 100-hodinovými pracovnými týždňami

 

Vývojári sa začínajú postupne ozývať.

Ak by sme mali dať doterajšiemu hernému roku 2019 prívlastok, tak pravdepodobne by to bolo čakanie na nové konzoly a taktiež „vzbura“ vývojárov v štúdiách, ktorí majú dosť dlhých hodín pri vývoji hier, ktoré im ničia životy. Za niekoľko mesiacov sa ozvali tvorcovia hier Red Dead Redemption 2, Anthem či Fortnite, ktorí pod rúškom anonymity porozprávali hororové príbehy, ktoré sprevádzajú vývoj AAA hier.

A ďalším z nich sú zamestnanci štúdia NetherRealm, ktorí sú známi hlavne bojovými hrami Mortal Kombat a Injustice. So svojimi skúsenosťami sa podelilo niekoľko bývalých zamestnancov štúdia, ktorých vyspovedal web PC Gamer.

Napríklad softvérový inžinier James Longstreet napísal na Twitteri: „Je to 8 rokov, čo sa to stalo a viem, že v štúdiu už nie som vítaní, takže nasr*ť: Pracovať v štúdiu NetherRealm na Mortal Kombat 9 ma skoro zabilo. Počas niekoľkých mesiacov som nespal viac ako 4 hodiny a od januára do apríla 2011 som bol viac ako polovicu dňa v práci.“

„NRS nie je typom štúdia, ktoré sa tvári, že crunch je dobrovoľný. Nie, manažér vám povie, že je povinný a dokonca vám pripraví aj kalendár. Počas štyroch mesiacov som mal voľno dva dni. Keď som mal narodeniny a to aj tak len vďaka tomu, že bola nedeľa a taktiež som si mohol skrátiť jeden deň na 8 pracovných hodín, aby som sa mohol zúčastniť priateľovej svadby. Mimo toho som pracoval každý deň od desiatej, minimálne do polnoci. Samozrejme, naši šéfovia odišli po večeri.“

„Čo som však počul, situácia sa len zhoršila od kedy som odišiel. Firma najíma ľudí na kontrakty, platí im mizerné peniaze a následne ich „upracuje k smrti.“

Bývalý QA tester štúdia Isaac Torres prezradil, že počas štyroch mesiacoch v roku 2012 bežne pracoval 90 až 100 hodín týždenne: „Začínal som o deviatej alebo desiatej a väčšinou som končil o druhej alebo tretej ráno. Viem o zopár ľuďoch, ktorí radšej prespávali v štúdiu, aby počas šoférovania domov nezaspali. Verím, že som počas týchto mesiacov zostarol o 20 rokov.“

Ďalší pracovník na kontrakt potvrdil, že štúdio je veľmi závislé na ľuďoch, ktorí sú prijatí dočasne za minimálnu mzdu a samozrejme s rečami: „Keď ti to pôjde dobre, tak budeš prijatý na plný úväzok.“

QA analytička Rebecca Rothschild potvrdila 90-100 hodinové pracovné týždne na hrách Mortal Kombat X a Injustice 2: „Nič sa za tie roky nezmenilo. Všetko sa dokončovalo na poslednú chvíľu a situácia je horšia a horšia. Tieto 100 hodinové crunch obdobia sa však netýkali iba mesiacov pred vydaním hry, ale aj mesiacov pred nejakým veľkým podujatím, ako napríklad E3.“

A odmena? 12$ za hodinu. Čo sa nám na Slovensku síce môže zdať dosť, no NetherRealm sídli v Chicagu kde vám takýto plat vystačí na: „zaplatenie nájmu a malý byt a stravu počas mesiaca.“

Celý článok o týchto šialených podmienkach si môžete prečítať tu.

Zdroj: PCGamer

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk