Smutné, kam smerujú AAA hry.
Pravdepodobne vieme, kam pomaly herný biznis speje. Najprv sme mali hry a expanzie, potom sa k tomu pridali DLC, následne loootboxy a mikrotransakcie. Všetko za jediným účelom. Vytrieskať z jedného zákazníka čo najviac peňazí. No záruka toho, že za hru zaplatíte 60€ nám ešte niekedy garantovala aspoň niečo.
Teraz to však už neplatí. Hry, ktoré sa predávajú za plnú sumu obsahujú často rovnako katastrofálne mikrotransakcie ako free-to-play hry a séria NBA 2K patrí v tomto ohľade medzi to najhoršie, čo môžeme vidieť. Ale vyzerá to tak, že vývojárom/vydavateľovi to nestačí.
Užívatelia si totiž všimli, že počas loading obrazoviek v NBA 2K19 sa v hre začali objavovať reklamy. A tým nemyslíme reklamy, ktoré sú relevantné vrámci hry, ale klasické upútavky, aké môžete vidieť v televízii.
Čo je ešte horšie, tieto reklamy sa nedajú preskočiť. Ako môžete vidieť na videu dole, po aktivovaní zápasu sa v NBA 2K19 objaví reklama na seriál Snowfall a aj po načítaní 100% hry sa nezapne zápas a to až do momentu, pokiaľ sa reklama neskončí.
Užívatelia hry hlásia, že jediný spôsob, ako sa týchto reklám v hre zbaviť je kompletne vypnúť NBA 2KTV, čo vás zas na druhej strane pripraví o komunitnú reláciu, ktorá je vysielaná v priestore, kde sú teraz vysielané reklamy.
Takže, len aby sme si to zhrnuli. NBA 2K19 stála pri vydaní 60€, hra má virtuálnu in-game menu a agresívne mikrotransakcie a teraz sme sa dočkali ešte aj in-game reklám. Sme zvedaví s čím prídu vydavatelia ďalej.