Sean Murray radí autorom Fallout 76 a Anthem: Po katastrofálnom vydaní hry je najlepšie zostať ticho

Sean Murray radí autorom Fallout 76 a Anthem: Po katastrofálnom vydaní hry je najlepšie zostať ticho

...a makať.

Asi najväčšie herné zlyhania za posledné mesiace sú Anthem od Bioware a Fallout 76 od Bethesdy. Hry nedopadli podľa predstáv vývojárov a hráčov a momentálne sa pracuje na to, aby sa hry dostali do takého stavu, ktorý komunitu aspoň trochu uspokojí.

Ak však hľadáte niekoho so skúsenosťami ohľadom katastrofy pri vydaní, ktorá sa zmenila na solídnu hru, asi nenájdete vhodnejšieho človeka ako Sean Murray zo štúdia Hello Games s ich hrou No Man’s Sky. Tá vyšla ešte v roku 2016 a stala sa ukážkovým príkladom toho, ako hype okolo hry ničí všetko. Odvtedy však hra prešla obrodou a dvojica updatov No Man’s Sky Next a No Man’s Sky Beyond ju dostali do stavu, kedy sa dá hra označiť ako solídna.

Počas panelu na tohtoročnej Develop konferencii v Brightone prezradil Murray, prečo sa po vydaní hry odmlčal a prečo je to najlepší spôsob aj pre tvorcov Anthem a Falloutu: „Strávili sme dva roky bez toho, aby sme sa rozprávali s médiami. A strávili sme tri mesiace bez toho, aby sme komunikovali s komunitou. Bolo to ťažké. Niekoľkokrát som mal rozpísaný perfektný príspevok pre komunitu, ktorý by vysvetlil všetko o hernom vývoji a o našej roadmape. No vedel som, že to nemôžem napísať s ohľadom na to, kde sme boli.“

Od vydania No Man’s Sky vyšlo niekoľko hier, ktoré mali veľmi kontroverzné vydanie. A vidím, EA, Microsoft alebo Bethesda sa snažia upokojiť hráčov tým, že sa s nimi rozprávajú, ale či už to myslia dobre alebo zle, jednoducho to nefunguje. Po celý čas, keď sa bude tento veľký vydavateľ rozprávať s komunitou a snažiť sa vyriešiť problémy sa bude do celej situácie viac a viac zamotávať a zaberie im to čoraz viac času a priestoru.

Podľa neho je teda najlepšie pokračovať v tvrdej práci bez toho, aby ste boli „otravovaní“ tým, aby ste si pred komunitou zachovali tvár: „Hovoriť o vlastnostiach hry po tom, ako hra vyšla nie je zaujímavé ani potrebné. Vaše skutky sú oveľa dôležitejšie ako slová.“

Zdroj: GamesRadar

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk