Bývalý šéf EA Sports: Lootboxy sú „veľmi vzdialené“ gamblingu

Bývalý šéf EA Sports: Lootboxy sú „veľmi vzdialené“ gamblingu

 

Určite?

Lootboxy sú stále horúcou témou v hernom priemysle. Napriek tomu, že väčšina vydavateľov už tento systém vymenila za Battle Passy alebo priame nákupy in-game predmetov, tak EA Sports hry so svojimi Ultimate Team módmi ešte na nový spôsob monetizácie neprišli. A kvôli nepopularite lootboxov sa proti týmto mechanikám začalo bojovať aj na legislatívnej úrovni. Viaceré štúdie totiž priradili lootboxom vlastnosti spájané s gamblingom a to nie je nič, čím by sa EA chcelo chváliť.

Peter Moore má však iný názor. V rozhovore pre GamesIndustry.biz povedal, že história takýchto módov smeruje k zberateľským kartičkám, ktoré sa nachádzajú v mnohých produktoch na trhu: „Vždy niečo dostanete. Nikdy sa nestane, že otvoríte balíček a v ňom sa nenachádza vôbec nič.“

To je môj osobný názor, no koncepty prekvapenia a potešenia vs. gamblingu sú od seba veľmi vzdialené. Zlatý balík si môžete kúpiť alebo môžete grindovať – otvoríte ho a buď ste šťastní z jeho obsahu, alebo ho považujete za zlý balíček. Nevidím to ako gambling – no to je môj osobný názor.“

Práve za éry Moora, ako šéfa EA Sports prišlo k prvej integrácii týchto zberateľských kartičiek v sérii FIFA, konkrétne to bolo v hre FIFA 09. Odvtedy priniesli EA miliardy dolárov a rozšíril sa aj do ďalších športových sérií tohto vydavateľa a dokonca si našli cestu aj do hier ostatných žánrov (Mass Efect 3 MP, Battlefront II...). Zdá sa však, že bez ohľadu na to, čo si o gamblingovej povahe lootboxov myslí Moore, tak týmto mechanikám čoskoro odzvoní a EA bude musieť prísť na to, ako dojiť hráčov svojich športových hier iným spôsobom.

Zdroj: GamesIndustry.biz

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk