Strike Suit Zero: Director's Cut - Recenzia

 

Vesmírny simulátor môže mať viacero podôb. Tituly ako Freelancer v minulosti ťažili z nekonečnosti vesmíru. Predstavili otvorený svet a hráčovi dali slobodu a množstvo možností. Potom sú tu „simulátory“ ako Strike Suit Zero. Tie vás zavrú do miestnosti, steny namaľujú na čierno, pridajú hviezdy a ďalšie vesmírne objekty. 

Takto to zopakujú miliónkrát a prestrieľate sa na koniec hry. V prípade Strike Suit Zero vás čaká trinásť misií, ktoré sú však stále o tom istom. Vystrieľať nepriateľské stíhačky, prípadne ochrániť nejaký kľúčový objekt. A stále dookola. Určitým oživením je viac typov munície a vesmírnych lodí, ako aj získavanie vylepšení. Avšak samotný boj je sám o sebe priemerný.

Možno sa nájdu ľudia, ktorým tento žáner vyslovene vyhovuje. Radi lietajú na obmedzenom priestore vo vesmíre a naháňajú nepriateľské stíhačky. My sme však podobnú hru hrali naposledy pred asi milión rokmi a išlo o béčkovú produkciu z Poľska. Takisto sme skúšali aj Galaxy on Fire 2 na mobilných zariadeniach a treba uznať, že táto hra ponúka toho viac ako Strike Suit Zero.

Treba poznamenať, že herné mechanizmy fungujú bez problémov a nestretli sme sa ani s bugmi a inými technickými problémami. V tomto smere je hra veľmi dobre zvládnutá. Naše pripomienky smerujú k hrateľnosti, ktorá nás neoslovila. Fanúšikom žánru však môže ponúknuť to, čo hľadajú.

PS4 verzia sa pýši podtitulom Director's Cut a ponúka mierne upravenú príbehovú kampaň a ďalšie misie v podobe pribaleného DLC balíčka. Hru pre viacerých hráčov nenájdete, takže približne po piatich až šiestich hodinách sa presuniete k pridanému obsahu a hru môžete následne odinštalovať.

Aby sme len nekritizovali, Strike Suit Zero príjemne oživuje boje pomocou tzv. Strike Suit režimu, do ktorého sa hráč môže prepnúť po zabití určitého počtu nepriateľov. Tento režim nie je dostupný hneď na začiatku kampane a odomkne sa prirodzeným postupom. Jedna z noviniek Director's Cut verzie je práve skoršie sprístupnenie tohto režimu. Treba povedať, že Strike Suit prináša do hry aj taktický prvok, hráč sa musí rozhodnúť, kedy a ako vlastnosť použije. My sme sa napríklad počas hrania v niektorých prípadoch púšťali strmhlav voči presile, pretože sme po chvíli aktivovali Strike Suit a väčšinu protivníkom sme rýchlo zneškodnili. Sem-tam to nevyšlo, takže nás hra teleportovala k poslednému checkpointu. Tie sú rozmiestnené pomerne striedmo. Je preto potrebné si dávať pozor. Zlyhať po niekoľkominútovom boji v poslednej prestrelke zrovna nepoteší.

Takticky rozmýšľať však budete neustále. Zbrane sú nejakým spôsobom obmedzené – buďto vyčerpáte energiu a chvíľu čakáte, až sa dobíja, alebo sú zbrane limitované počtom. To platí najmä pre rakety. Cesta k úspechu teda vyžaduje inteligentné používanie zbraní a vhodné prepínanie medzi klasickým a Strike Suit režimom vesmírnej lode. Vo výsledku však nejde o nič zložité.

Director's Cut údajne prináša aj vylepšenú grafiku. Nemali sme však možnosť porovnať s pôvodnou hrou, ale PS4 verzia výraznejšie neprekvapila. Titul vyzerá v podstate pekne a vesmírne boje sú vizuálne atraktívne – najmä vďaka dobrým svetelným efektom. Nepriateľov však počas boja detailne nepreskúmate. Ani vaša stíhačka neohúri. Ak chcete „next-gen“ grafiku, tak odporúčame Killzone, Strike Suit Zero je na dnešné pomery priemer. Chválime však hudobnú zložku, ktorá je výborná. Soundtrack zložil Paul Ruskay, ktorý skladal hudbu k sérii Homeworld. Jeho skúsenosti sa na výsledku prejavujú.

Strike Suit Zero: Director's Cut osloví hráčov, ktorí majú radi vesmírne hry alebo vzdušné strieľačky. Ostatným jedincom nemá čo ponúknuť – na to je moc obyčajná hra. Hoci hra netrpí žiadnymi výraznými chybami, hrateľnosť a technické spracovanie je iba mierne nadpriemerné. Chýba oživenie, všetky misie sú jednotvárne a na rozdiel od iných vesmírnych hier sa Strike Suit Zero zameriava iba na boj na obmedzenom priestore. Hoci sa k vám v niektorých častiach pripoja aj spolubojovníci, zdalo sa nám, že väčšinu nepriateľov sme reálne vždy zneškodnili sami. Ak vás však tento typ hier baví, potom Strike Suit Zero možno zabaví. V opačnom prípade vás o svojich kvalitách asi nepresvedčí.

Informácie o hre

Game Cover GameExpres.sk - predaj hier - hry pre PC a konzoly
Strike Suit Zero: Director's Cut
Platforma: PS4
Žáner: Vesmírna arkáda
Výrobca: Born Ready Games
Distribútor: Born Ready Games / PS Store
Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Sony

Naše hodnotenie

55%
 
"Vesmírna akcia, ktorá neohúri"
  Klady
  • Strike Suit režim
  • obmedzenie zbraní
  • nenáročná hrateľnosť
  Zápory
  • jednotvárnosť misií
  • stereotypná hrateľnosť
  • grafické spracovanie vesmírnych lodí
korekcia: Zdenka Schwarzová

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk