Guacamelee! Super Turbo Championship Edition - Recenzia

Z nejakého divného dôvodu sme nikdy nepriniesli recenziu na pôvodnú verziu titulu Guacamelee!, ktorá sa objavila okrem iného na PC, PS3 aj Vite. Rest mažeme týmto článkom o PS4 porte, ktorý vyšiel s podtitulom Super Turbo Championship Edition.

Niektoré porty a remaky stavajú svoj úspech na vylepšenej grafike, Guacamelee! do tejto kategórie neradíme. Táto hra má dvojrozmernú kreslenú grafiku, ktorá by sa nestratila ani v zozname flashových webových hier. Guacamelee! má však niečo navrch. Vynikajúcu hrateľnosť, ktorá kombinuje 2D bojovku a skákačku.

Vďaka týmto základom si hra získala veľké nadšenie hráčov aj kritiky. Guacamelee! je prekvapujúco zábavný koktail, ktorý osloví aj menej skúsených bojovníkov. PS4 verzia nie je o nič horšia oproti originálu – práve naopak. Pôvodnú hru obohacuje o všetky DLC balíky a nové oblasti, ktoré sa doteraz v hre neobjavili.

Novinky sú do hry integrované veľmi citlivo a pri hraní nemáte pocit, že by boli doplnené dodatočne. Nový exkluzívny obsah dokončíte za hodinu, avšak DLC balíky vás zabavia na ďalšie cca 2 hodiny. K tomu pripočítame originálny obsah, ktorý je naozaj podarený. To je Guacamelee! Super Turbo Championship Edition, ktorý základnú hrateľnosť nemení. Pridáva však špeciálny režim – stačí skombinovať niekoľko dobrých bojových kopov a úderov bez prerušenia a hlavný hrdina získa extra silu. Tento režim v pôvodnej verzii nebol a v prípade Super Turbo Championship Edition vyvoláva zmiešané reakcie. Na jednej strane ide o príjemné oživenie, na druhej strane uľahčuje boj. Aspoň krátkodobo.

Guacamelee! Super Turbo Championship Edition odporúčame najmä hráčom, ktorí sa s originálom nestretli. Remake si však užijú aj jedinci, ktorí dokončili pôvodnú hru. Je rovnako zábavná a nový obsah je príjemným spestrením inak jednotvárneho opätovného hrania – ak Guacamelee! finišujete 2-3 krát. Guacamelee! má aj v tomto prípade, z nejakého divného dôvodu, silu opätovne vás pohltiť. Aj napriek tomu, že už naspamäť viete, čo vás čaká.

Dodávame, že Guacamelee! vás okrem boja prekvapí aj dôrazom na správne načasovanie skákania a pohybu. Okrem toho vás poteší neustále sa meniacou hrateľnosťou. Hlavný hrdina počas celej hry zbiera nové schopnosti, ktoré oživujú pobyt vo virtuálnom svete, ako aj opätovné skúmanie už vyčistených oblastí. Rovnako dynamická evolúcia sa týka aj bojov. Tie vás vďaka novým nepriateľom neustále prekvapujú a vyžadujú iný prístup. Aj v tom spočíva čaro Guacamelee! Super Turbo Championship Edition. Remake si zachováva všetky kvality originálu a obohacuje ich o všetky DLC balíky a nový obsah, ktorý mierne predlžuje dobu dokončenia príbehu. Sedemhodinová zábava je síce intenzívna, ocenili by sme však dlhšiu kampaň.

Guacamelee! môžeme odporučiť každému. Bez ohľadu na to, či ste originál hrali alebo nie. Samozrejme, noví jedinci budú z poznávania nového nadšení viac, avšak aj starí „harcovníci" si návrat do známeho sveta užijú. Hlavne ak hrali iba pôvodnú hru a s DLC balíkmi sa nestretli. Super Turbo Championship Edition ponúka všetko, niečo navrch a ide o ultimátny spôsob, ako si užiť Guacamelee!

Guacamelee! Super Turbo Championship Edition
Platforma: Playstation 4
Žáner: akčná