Hovorí sa, že prebehnutie čiernej mačky cez cestu prináša smolu – ale čo potom, keď vám rovno skríži plány?
Možno vám, podobne ako mne, prišlo počas hrania Spider-Mana ľúto, že aj keď ste nasledovali stopy mačacích labiek až do samotného konca, nečakala vás v ňom bielovlasá kráska v priliehavom kostýme. Ak by totiž DLC kapitola The Heist, prvá časť z celkovo trojdielnej série, nasledovala ako šnúra vedľajších misií po objavení všetkých plyšových mačiek v rámci aktivít v základnej hre, všetko by bolo v poriadku. Ale takto…
Inými slovami, táto zhruba trojhodinová zábavka by sa skvelo hodila ako väčší „Side Quest“, no ak sa na ňu pozerám ako na niečo platené, nie som spokojný. Osemeurovú cenovku si ešte The Heist dokáže u zhovievavejších hráčov ako-tak obhájiť (aj keď u mňa, napríklad, nie), no čo mi na DLC skutočne prekážalo, bol neustály dojem že toto som už predsa videl…
DLC, teda rozšírenie, by hru malo rozšíriť nielen čo sa týka kvantity, ale aj kvality. A to tentoraz nevyšlo, pretože vývojári vsadili všetko na predvídateľný a vlažný úlomok príbehu z DLC balíka The City That Never Sleeps (Mesto, ktoré nikdy nespí). Skutočne dúfam, že ďalšie dve kapitoly budú prepracovanejšie a menej… prvoplánové.
Až na niekoľko nových krátkych misií neponúka prvá kapitola s názvom The Heist nič nové, len recykláciu mechaník z pôvodnej hry, ktoré teraz Insomniac len, takpovediac, obliekol do iných šiat. Jadro zostalo rovnaké a keď sa už bavíme o šatách, pribudli aj tri nové kostýmy – čo zaváži asi tak ako pavučina vo vetre.
City That Never Sleeps, a teda aj The Heist, je príbehovo orientovanou expanziou. To mi, samo o sebe, stopercentne vyhovuje. Príbeh v Spider-Manovi totiž nebol zlý, ale nebol to pilier, na ktorom by hra vyslovene stála. Skvelá a plynulá gameplay v kombinácii s výbornou atmosférou – tieto dve veci ma totálne dostali, a tak nečudo, že som hre pri recenzovaní udelil plných päť hviezdičiek.Tentoraz sa však, žiaľ, budem musieť uskromniť – dúfal som v kvalitný scenár, niečo, čo po tejto stránke hru naozaj vylepší, keďže atmosféra, vizuály a hrateľnosť sú naozaj špičkové. Hold… nie.
Číča, ktorej ešte nanarástli drápky
Gameplay už nemá človeka ako viac ohromiť, to som naozaj ani nečakal, ale dúfal som v nové prostredie, možno rozšírenie základnej mapy, nové herné mechaniky – ktoré sa síce v DLC objavili, ale len v jednej pasáži na veľmi, veľmi krátko… tejto mini-expanzii, skrátka, chýba niečo zásadné, niečo nové, niečo, čo na hráčovi zanechá aspoň „škrabanec“.
Nepochybujem o tom, že keď vyjdú všetky tri kapitoly DLC série The City That Never Sleeps, bude to prinajmenšom decentný herný zážitok. Len celkom nerozumiem, prečo radšej autori (alebo Sony celkovo) nevydali jedno poriadne rozšírenie, ale zvolil cestu troch „prťavých“. Ak je niečo, čo by si Spider-Man zaslúžil, tak sú to poriadne expanzie. Málokto má totiž na dlani také bohaté univerzum, ako momentálne štúdio Insomniac.
Smolou je, že príbeh, to je jediná vec, ktorá sa dá na The Heist hodnotiť. A aj to je problematické, nakoľko ide len časť väčšieho celku (celkovo trojdielneho). Scenáristické ťahy sú však v prvej pasáži Mesta, ktoré nikdy nespí predvídateľné a to, čo malo hráčom zamotať hlavu, bude hrubá väčšina z nich tušiť dlho predtým, než k samotným „prekvapivým“ momentom príde.
Možno, ak by ten príbeh stál fakt za to, odpustil by som autorom, že sa zamerali len a len na túto jednu stránku a zvyšok zanedbali s tým, že „to postačí“. Opäť však treba zopakovať, že je ťažké to férovo celé ohodnotiť, keďže išlo naozaj len o úvod do komplexnejšieho DLC balíka. Na strane druhej – nikto Insomniacu nekázal rozdeliť JEDEN príbeh na TRI KAPITOLY. Ak by totiž zbytočne nevymýšľali, hodnotenie mohlo byť kráľovské. Ale takto… bude len priemerné. Ako samotná kapitola The Heist.
Naše hodnotenie
Informácie o hre
Viac na Gamesite.sk:
Prečítajte si tiež