Niektorými sa rovno pochválili.
Prvá oficiálna televízna reklama pre Playstation 5 je tu a je jasné, že Sony sa v nej sústreďuje na to, čo ju odlišuje od konkurencie – pocit z hrania, ktorý budeme cítiť vďaka novému ovládaču DualSense a prepracovanému audiu, ktoré Sony nazýva Tempest Engine.
Popri tom však Sony vydalo aj blog v ktorom sa vývojári podelili so skúsenosťami s novým ovládačom od Sony a s tým, čo im tento ovládač umožní a ako využívajú nové funkcie, ktoré ponúka. A niektoré nápady sú celkom super.
- Haptic Feedback bude v Marvel’s Spider-Man Miles Morales používaný na to, aby ste vďaka gamepadu „cítili“ odkiaľ na vás idú nepriateľské útoky. Alebo keď napríklad použijete Venom Punch, tak budete cítiť ako sa „elektrina“ presúva z ľavej strany gamepadu do pravej.
- Keď sa napríklad v Deathloop vaša zbraň zablokuje, tak sa zablokuje aj trigger a tým pádom budete okamžite vedieť, že ju musíte odblokovať.
- Vývojári GhostWire: Tokyo si zase chvália, že už môžu vibrácie gamepadu nastavovať dynamicky a s veľkou citlivosťou a vďaka tomu priradiť jednotlivým úkonom a udalostiam v hre rozličné „pocity“ pri vibrovaní.
- V Demon’s Souls Remastered zas budete cítiť každý jeden úder a každé jedno kúzlo. Budete cítiť keď narazí kov na kov a keď vykonáte perfektné odrazenie nepriateľského útoku. Atraktivita sa prinesie aj do bežných úkonov, ako napríklad potiahnutie páky na otvorenie brány.
- GodFall taktiež použije Haptic Feedback na lokáciu nepriateľských útokov a vývojári sa taktiež pochválili, že každý typ zbrane budete doslova cítiť.
- Tvorcovia Ratchet & Clank poukázali na možnosti DualSense s príkladom na brokovnici s dvoma hlavňami. Z nej totiž môžete vystreliť iba jednu, alebo rovno obe náboje a odpor v triggeroch vám dá jasný náznak toho, kedy ste vystrelili prvú guľku a kedy sa blížite k vystreleniu druhej
- Sackboy A Big Adveture zas napríklad použije Adaptive Triggers na to, aby ste cítili, že Sackboy sa namáha, keď prenáša ťažké predmety
- V Gran Turismo 7 budete napríklad cítiť systém ABS, ktorý bude kopírovať pocit, ktorý máte z ABS z pedála pri reálnom šoférovaní.
Dôležité však bude, aby sa implementácie dočkali aj ďalšie multiplatformové hry. Pretože skúsenosť z minulých generácií nás učí (napríklad „Impulse Triggers“ z Xbox One ovládača), že podobné funkcie sú využívané na začiatku generácie, keď sa spoločnosti snažia tlačiť na ich využívanie, no následne sú tradične ignorované. Tak uvidíme, ako sa podarí Sony tlačiť na to, aby sa na nové funkcie DualSense nezabúdalo.