Zdá sa, že first-party nie je to jediné, čo Microsoftu pri vydaní konzoly chýba.
Toto bol moment, na ktorý čakalo veľké množstvo hráčov. Prvé veľké porovnanie multiplatformovej hry, ktoré malo poukázať na vyšší výkon Xboxu Series X oproti Playstation 5. No na počudovanie, stal sa presný opak.
Digital Foundry sa totiž vo svojej analýze pozrelo na Assassin’s Creed Valhalla a podľa tejto analýzy je Playstation 5 verzia tou výkonnejšou. Obe verzie cielia na 60FPS pri dynamickom 4K rozlíšení, ktoré v niektorých momentoch klesá k 1440p, len aby si hra udržala spomínaných 60FPS. No zatiaľ čo na Playstation 5 si tento framerate hra vie vo väčšine scén udržať, tak na Xbox Series X hra v niektorých momentoch padá dosť výrazným spôsobom.
Čo sa týka vizuálnych detailov, tam sú na tom hry prakticky totožne. Series S na druhej strane možnosť 60FPS neponúka a jedinou možnosťou na tejto konzole je hrať hru v 30FPS.
Iba málokedy sa stáva, že by konzola s nižším teoretickým výkonom ponúkala vyšší výkon v multiplatformovej hre a Xbox tábor je (právom) rozčarovaný z toho, ako hra funguje na Series X konzole. Otázkou teda je, čo sa deje. A zdá sa, že sa dosť negatívnym spôsobom prejavila nepripravenosť Microsoftu na začiatok novej generácie konzol. Spoločnosť síce má hardvér zvládnutý skvelo, no všetko ostatné je výrazne nepripravené.
Od absencie first-party hier pri vydaní konzol, cez horší výkon v multiplatformových hrách pri výkonnejšej konzole, podľa redaktora Digital Foundry Johna Linnemana je jedným z dôvodov nepripravenosť nového vývojárskeho prostredia (GDK), čo mu prezradili samotní vývojári. To je viac-menej to isté, čo tvrdil jeho kolega Richard Leadbetter ešte v septembri. Bohužiaľ v tomto prípade na to doplácajú samotní hráči. Uvidíme teda, ako sa bude situácia vyvíjať v budúcnosti. Zatiaľ to však vyzerá tak, že v prípade multiplatformových hier bude situácia buď vyrovnaná, alebo bude mať navrch Playstation 5.
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!