A popri tom sa otvára nová pobočka.
Šéf dánskeho štúdia IO Interactive Hakan Abrak sa zúčastnil online streamu GI Live: Online, kde prezradil hneď niekoľko zaujímavých informácií o súčasnosti a budúcnosti populárneho štúdia.
Abrak skonštatoval, že ich rozhodnutie vydať hru Hitman 3 počas januára, ktorý bol relatívne prázdnym mesiacom na nové hry sa určite vyplatilo, pretože aj vďaka tomu sú predaje hry o 300% vyššie, ako predaje jednotky a dvojky.
Jednotka vyšla v marci 2016 a dvojka v novembri 2018, no vtedy bola séria pod palcom vydavateľov a tí určovali vhodný dátum vydania. Preto sa môže zdať, že rozhodnutie IO, že si budú hru vydávať sami bolo určite skvelým.
„Keď sme zobrali na seba riziko a videli sme svetlo na konci tunela, vybrali sme optimálny dátum vydania Hitman hry a išli sme po ňom. Hitman 2 bol vydaný v novembri a vtedy vychádza mnoho veľkých hier a nám sa ušiel slot tesne po Red Dead Redemption 2, čo malo určite dopad na predaje. Vždy som bol fanúšikom toho, aby sme vydali Hitmana v januári, pretože to je obdobie, kedy sa hre dostane pozornosti pre tento štýl hry. Rozhodli sme sa teda pre január a aj keď sme nevedeli, ako to pôjde, tak nakoniec to dopadlo skvelo.“
Hitman 3 priniesol štúdiu tak veľký úspech, že nastáva fáza expanzie. V prvom rade sa štúdio podľa slov Abraka pravdepodobne pustí do biznisu vydávania hier od iných vývojárov a samozrejme si budú vydávať aj svoje vlastné hry: „Veci sa menia. Starý systém vydávania hier stále funguje a myslím si, že veľký vydavatelia majú stále svoje miesto a je možné, že v budúcnosti našu hru vydá iná spoločnosť. No zopár rokov dozadu bolo nemysliteľné, aby ste vydali hru bez veľkého vydavateľa.“
Druhou časťou expanzie je úplne nové štúdio, ktoré vzniklo v španielskej Barcelone. Momentálne má IO štúdiá v dánskej Kodani a vo švédskom Malmö a ide tak o tretiu lokalitu, kde nájdeme vývojárov tohto štúdia.
Čo však tieto tri štúdia vyvíjajú? S Hitmanom si dávajú pauzu, no trojka sa ešte nejaký ten čas dočká podpory: „Po trilógii Hitmana môžeme skonštatovať, že Agent 47 potrebuje trochu oddychu. Potrebuje pauzu, no to neznamená, že niečo sa vo svete World of Assassination nebude diať. Máme cool nápady a skúšame ich a niektoré z nich možno prinesú ovocie.“
Ďalším projektom je nedávno ohlásená hra Project 007 v ktorej sa chopíme role najslávnejšieho tajného agenta na svete, Agenta 007. A štúdio má vo vývoji ešte jednu hru, no Abrak nechcel prezradiť, že štúdio plánuje oživiť niektorú zo starých sérií (Freedom Fighters?), alebo pôjde o úplne novú hru.