LittleBigPlanet – RECENZIA PSP

Po úspechu, ktorý zaznamenala hra Little Big Planet na konzole PS3, sa Sony rozhodla, aj keď malo ísť pôvodne len o PS3 titul, hru vydať aj na ich prenosnú konzolu PSP. V čom je hra oproti veľkým konzolám rozdielna a zaznamená rovnaký úspech?

Hra LittleBigPlanet žánrovo patrí medzi plošinovky, no tu hrá úlohu aj fyzika prostredia a objektov. Pred začatím hry si upravíte vašu postavu, ktorou je Sackboy. Upraviť ho môžete len po vizuálnej stránke a to zmenou kostýmov, ktorých máte na výber naozaj mnoho a ďalšie sa vám odomykajú v priebehu hry, vyzerať tak môžete ako uk-table uk-table-hover uk-table-striped, klaun alebo si vyberiete jednoduchý jednofarebný kostým. Zaujímavou funkciou je možnosť meniť náladu sackboya pomocou smerových šípok, na výber sú štyri nálady: šťastný, vystrašený, nahnevaný alebo smutný.

{gallery}/recenzie/littlebigplanet.recenzia.psp/SCREENY/1/{/gallery}

Cieľom samotnej hry je prejdenie jednotlivých levelov k cieľu a zozbieranie čo najväčšieho počtu „bubliniek“, ktoré vám pridávajú body, alebo sa v nich môžu nachádzať bonusy ako nové nálepky alebo kostýmy. Jednotlivé levely si vyberáte na mape reprezentujúcej mini-zemeguľu, pričom na začiatku máte odomknutý len jeden a každý ďalší sa vám sprístupní po úspešnom prejdení predchádzajúceho. Po prejdení každého levelu sa vám zobrazí hodnotenie ktoré závisí od počtu zozbieraných bubliniek, čo reprezentujú body a nájdených bonusových veci ktoré sa zobrazujú v percentách. Pri zobrazení detailov ku jednotlivému level si môžete pozrieť koľko bonusov sa v ňom nachádza a koľko z nich ste našli, v prípade, že ste nenašli všetky, môžete každý z levelov opakovať aj po dohraní.

{gallery}/recenzie/littlebigplanet.recenzia.psp/SCREENY/2/{/gallery}

Aj keď sa môže zdať, že prejdenie levelu z jednej strany na druhú je úplne jednoduché, nudné a bez nápadu, všetko je inak. Počas hrania budete musieť vymýšľať ako sa dostanete ďalej, pričom budete využívať práve prítomný fyzikálny model, ktorý je aplikovaný na všetky pohyblivé a použiteľné objekty v hre, rovnako aj na vašu postavu. Často si budete pomáhať presúvaním kociek, pre možnosť dostať sa na vyvýšene miesto, alebo sa prichytíte o rychlo točiaci sa bumerang a ten vás po pustení vystrelí do výšky alebo diaľky podľa toho kedy sa pustíte a kde sa potrebujete dostať. Počas hrania na vás čakajú aj nástrahy, vašim častým nepriateľom bude oheň, ktorý je zvlášť nebezpečný v kombinácii s miznúcou zemou pod nohami.

{gallery}/recenzie/littlebigplanet.recenzia.psp/SCREENY/3/{/gallery}

V prípade vašej smrti pokračujete od checkpointu, ktorých je naozaj dostatok a sú umiestnené najmä pred náročnejšími úsekmi. Samotné ovládanie vašho Sackboya je jednoduché a počas hrania budete používať len analógový ovládač a tlačidlo X pre skok, popripade R pre uchopenie/prichytienie k objektom. Ak prejdete všetky levely, ktoré sú k dispozícii hra ani zďaleka nekončí, okrem možnosti opakovania levelov za účelom zozbierania chýbajúcich bonusov je k dispozícii možnosť sťahovať nové levely z internetu priamo v menu hry, počet miest pre stiahnuté levely je ale obmedzený na 250. A ak stále nebudete spokojní, môžete zapojiť vlastnú fantáziu a vytvoriť si level podľa vlastných predstáv. Vytvorené levely môžete zdieľať s ostatnými hráčmi na internete. Design samotných levelov je oproti ostatným hrám naozaj zaujímavý a nezvyčajný. Všade nájdete množstvo farieb, všetko je spracované do najmenších detailov, steny sú pokreslené rôznymi obrazcami a postavičkami a použité textúry navodzujú pocit reálnosti niektorých materiálov ako je napríklad drevo alebo koža. V prípade, že ste hrali LittleBigPlanet na konzole PS3 tak sa vám budú zdať prostredia známe a už nezažijete ten pocit prekvapenia z toho čo tvorcovia v hre povymýšľali. Hra je teda takmer rovnaká ako verzia pre PS3, samozrejme musela byť upravená na menšie rozlíšenie a nižší výkon konzoly no aj tak vyzerá graficky perfektne.

{gallery}/recenzie/littlebigplanet.recenzia.psp/SCREENY/4/{/gallery}

Hudobný doprovod ide ruka v ruke s grafickým spracovaním, hudobná téma a štýl sa mení s prostredím v ktorom sa nachádzate – v Ázii napríklad čakajte orientálnu hudbu so spevom v tamojších jazykoch.Hra LittleBigPlanet pre PSP si aj napriek niektorým obmedzeniam oproti verzii pre PS3 zachováva svoje čaro a hrateľnosť. Takisto je veľkým plus farebná a detailná grafika, ktorej sekunduje použitý soundtrack. Silnou zbraňou je aj editor levelov a masívna online podpora a komunita, čo robí z tejto hry najlepšiu „hopsačku“ na PSP.

{gallery}/recenzie/littlebigplanet.recenzia.psp/SCREENY/5/{/gallery}

+ design levelov
+ grafika