- Bungie sa od vydania expanzie Lightfall pre Destiny 2 dostalo do nepríjemnej špirály, ktorá vyústila do prepustenia približne 100 zamestnancov
- Štúdio bolo navyše nútené odložiť vydanie Marathon na rok 2025 a na krk im dýcha Sony, ktoré môže v prípade nedostatočných tržieb prevziať štúdio
- V hre je teda ďalšie prepúšťanie, čo vplýva na morálku štúdia
Očakávaná extrakčná strieľačka Marathon má nového režiséra. Už 9 mesiacov. Prezradila to redaktorka IGN Rebekah Valentine v článku, ktorý reflektuje nie príliš dobrú situáciu štúdia Bungie.
Novým režisérom hry je Joe Ziegler, ktorý do Bungie nastúpil v roku 2022 a predtým pôsobil ako režisér hry Valorant. Ziegler nahradil veterána štúdia Bungie Christophera Barretta. Túto informáciu následne potvrdil samotný Ziegler na sociálnej sieti X.
Hra Marathon bola interne odložená na rok 2025 a vzhľadom na zmenu režiséra tento odklad určite dáva zmysel. Ziegler však priniesol do vývoja hry masívne zmeny – namiesto hráčmi vytvorených postáv údajne ponúkne Marathon predefinované hrateľné postavy.
Vyhadzov za dokončenie
Bungie momentálne chystá vydanie expanzie The Final Shape pre Destiny 2. V štúdiu však rastú obavy, že manažment siahne po masívnych škrtoch hneď po vydaní expanzie. Jeden zdroj z vnútra Bungie prezradil IGN že „nič nedáva matematický zmysel“ a „niečo sa bude musieť stať, aby sa obmedzili náklady, pokiaľ si The Final Shape nebude počínať tak dobre, aby pokryl medzeru a ľudia sa mohli presunúť do Marathonu“.
Za zlú situáciu v štúdiu môže okrem poklesu tržieb Destiny 2 aj niekoľko hier, ktoré boli vo vývoji, no pravdepodobne neuvidia svetlo sveta. Vývoj MOBA-like hry s označením Gummy Bears bol údajne pozastavený. Nová IP s názvom Matter bola zrušená ešte v roku 2020 a podobný projekt, ktorý po zrušení nasledovať bol zrušený v roku 2022.
„V spoločnosti sa čoraz viac očakáva, že v lete 2026, keď nadobudnú účinnosť posledné výplaty z akvizície spoločnosti Sony, odíde z vrcholového vedenia spoločnosti veľké množstvo ľudí. S ohľadom na to sa silno presadzuje, aby Marathon vyšiel ešte pred týmto dátumom a nech sa ten, kto prevezme vedenie po ňom (či už to bude Sony alebo Bungie), stará o to, ako ho udržať.“
Rozumná investícia Sony?
Dôvodom, prečo nad Bungie visí možnosť prepúšťania je spôsob, akým je štruktúrovaná akvizičná zmluva so spoločnosťou Sony. Sony kúpilo štúdio Bungie v roku 2022 za 3,6 miliardy dolárov. Súčasťou akvizičnej zmluvy bola ponechaná technická nezávislosť štúdia so správnou radou, kde majú zástupcovia Bungie väčšinu (3:2).
Nezávislosť štúdia je však ohrozená. Status quo je totiž podmienené plnením určitých finančných výkonnostných cieľov. Ak sa to nepodarí, Sony má právo správu radu rozpustiť a obsadiť ju plne vlastnými ľuďmi. Bohužiaľ, tie sa kvôli výkonu expanzie Lightfall pre Destiny 2 nepodarilo naplniť a práve preto Bungie v októbri prepúšťalo – škrtalo sa na strane výdavkov. Zdá sa však, že ani tieto škrty nebudú dostatočné a po vydaní The Final Shape môžeme očakávať ďalšie. Teda, pokiaľ sa nestane zázrak.
Pre Sony to však predstavuje problém. Bungie je totiž štúdiom, ktoré je hrdé na svoju nezávislosť. Prípadné prevzatie štúdia a následný masívny odchod neprospeje ani budúcnosti štúdia a ani investícii, ktorú Sony v roku 2022 urobilo.