• RECENZIA: Acer Predator Triton 900 - Lepší? Horší? Hlavne iný!

  • Knižnica hier zdarma v službe Discord Nitro končí!

  • Spisovateľ a vývojár Paweł Leśniak: Devil's Hunt je ako kniha, ale so sto stránkami navyše (rozhovor)

  • Máte chuť na poriadne preteky? Tak to si potom pridajte do svojej knižnice úplne zadarmo DiRT Rally

  • PS5 alebo Xbox Scarlett?

  • Toto sú údajne prvé zábery z Grand Theft Auto 6. Sme však skeptickí

Invizimals: The Alliance - Preview

Kto by nepoznal japonské príšery, ktoré pred viac ako 10 rokmi dominovali raňajšiemu detskému vysielaniu. Pokémoni boli (a sú) veľkým fenoménom, ktorý bol úspešný aj na trhu videohier. Na koncepte rôznorodých potvor, ktoré obývajú virtuálny svet, sa snaží vybudovať úspech aj Sony. Séria Invizimals sa pôvodne objavila na platforme PSP, teraz sa vracia s lákavou kombináciou PS3 + VITA.

Invizimals: The Alliance je najnovšie dobrodružstvo, ktoré sa o mesiac objaví na konzole PS VITA. Dopĺňať ho bude aj PS3 titul, The Lost Kingdom, ktorý si predstavíme v samostatnom preview. Aktuálne prvé dojmy sú venované prenosnej hre, ktorá priamo nadväzuje na pôvodnú trilógiu.

Na začiatok si priznáme dva dôležité fakty. Hoci preview kód, ktorý sme mali k dispozícii, ponúka prakticky plnú verziu, tento článok je kratší a popisuje úvodnú hodinu hrania. Je to najmä z toho dôvodu, že o pár týždňov prinesieme plnohodnotnú recenziu a neradi by sme sa opakovali. Predstavíme vám základné princípy a poskytneme informácie, ktoré vás môžu potenciálne motivovať ku kúpe hry. Druhým faktom je priznanie, že pôvodnú trilógiu Invizimals sme podrobnejšie nesledovali, takže ak čakáte zoznam zmien a vylepšení, potom vás asi sklameme.

Prejdime však k samotnej hre. VITA má oproti svojmu predchodcovi jednu zásadnú výhodu, kameru má priamo integrovanú v tele. Nepotrebujete žiadne príslušenstvo, AR karty, ktoré sú pri hraní využité, sú priložené v každom balení s VITOU. Toto v porovnaní s pôvodnými PSP verziami znižuje náklady na hranie, okrem hry nemusíte nič viac kupovať.

Ako ste možno usúdili, Invizimals sa radí do kategórie hier, ktoré využívajú rozšírenú, resp. augmentovanú realitu. Okrem toho, že budete s VITOU pobehovať po byte a hľadať skryté digitálne potvory, obsahujú Invizimals aj časť, ktorá sa zaobíde bez kamery/kariet. V ideálnom prípade si doma pomocou rozšírenej reality pochytáte potvory a vo vlaku alebo autobuse ich budete trénovať či cvičiť.

To sú v podstate dve základné úlohy, ktoré Invizimals: The Alliance pred hráča predkladá. Chyťte potvorky, bojujte s nimi a trénujte ich. Z hľadiska herného dizajnu sú však tieto aktivity veľmi náročné na správne implementovanie. Rozšírená realita má svoje obmedzenie, ktoré môže byť niekedy veľmi limitujúce. V praxi to znamená, že potvory môžete vidieť, iba ak dodržíte pevne stanovené pravidlá. Invizimals sa objavia na AR kartách alebo na plochom a dostatočne farebnom povrchu – či už ide o stenu, podlahu alebo stôl.

Vývojári si s týmito obmedzeniami poradili. Každá virtuálna príšera je unikátna, a to nielen z hľadiska toho ako vyzerá a aké má vlastnosti, ale aj akým spôsobom ju chytíte. Vyššie sme písali, že budete behať po byte, toto tvrdenie však nie je úplne pravdivé. Vo väčšine prípadov stačí sedieť alebo stáť so správne nasmerovanou VITOU, z času na čas sa budete aj pohybovať – napr. ak máte za úlohu vystopovať príšeru podľa jej zvukového prejavu. Prakticky každý Invizimal vyžaduje iný prístup. Každé chytanie je samostatnou minihrou, rozdelenou do dvoch častí. V prvom kole musíte Invizimala nájsť – nasmerovaním VITY na vhodný povrch, AR kartu alebo pohybom podľa zvuku. V druhej časti budete následne vykonávať určitú aktivitu – obkresľovať tvary, uhýbať sa útokom alebo správne manévrovať s VITOU. Niekoho možno poteší, že hra v tomto smere využíva všetky možnosti konzoly. Počas hrania využijete prednú aj zadnú dotykovú plochu, mikrofón, kamery atď.

Invizimalov, ktorých chytíte, môžete trénovať prostredníctvom boja. Hneď na začiatku hry si v ďalšej minihre, ktorá využíva rozšírenú realitu, postavíte bojovú arénu, kde sa odohrávajú všetky boje a turnaje. Na rozdiel od Pokémonov, boje prebiehajú v reálnom čase a okrem útokov ovládate aj pohyb vášho bojovníka. Potvorky majú k dispozícii štyri druhy útokov, dva z nich sú špecifické pre každého Invizimala. V tomto smere sa titul podobá na Pokémonov, pretože každý typ špeciálneho útoku je účinný v závislosti od typu protivníka. Ako to funguje z hľadiska dlhodobého hrania? To si povieme o pár týždňov v recenzii. Podtitul The Alliance taktiež napovedá, že by sme sa mohli dočkať aj skupinových bojov.

Okrem bojovania a chytania nových príšer budete sledovať filmové sekvencie, ktoré rozprávajú herný príbeh, a zároveň kúskujú hrateľnosť. Postup príbehom sprevádza aj ponuka nových budov, ktoré môžete stavať a nových Invizimalov, ktorých môžete chytať. Tých by malo byť dokopy 150, my sme však v kódexe napočítali 139 záznamov. Je pravdepodobné, že všetkých Invizimalov budete môcť chytiť, nakoľko sa nevyskytujú vo „voľnej prírode“ a každého z nich získavate prostredníctvom samostatnej minihry

Hoci by ste mohli podľa oficiálnej ukážky mať dojem, že Invizimals: The Alliance je hrou iba pre deti, nie je tomu tak. A to aj napriek tomu, že filmové sekvencie sú taktiež mierne infantilné a celková prezentácia je prispôsobená mladším hráčom. Minihry sú však relatívne zábavné, aspoň tých pár, ktoré sme si vyskúšali počas preview testovania. Chválime boje, ktoré posúvajú hrateľnosť na mierne vyšší stupeň. Práve oni sú dôvodom, prečo nie sú Invizimals iba pre deti. Ak ich chcete zvládnuť, musíte pri hraní aj trochu rozmýšľať. Výhodou bojovej zložky je, že ju môžete hrať aj bez využitia rozšírenej reality. Samozrejme, hrozí tu pocit stereotypu. Dizajn a základné stavebné kamene hrateľnosti nás však upútali, herný zážitok z hrania je pomerne ojedinelý.

Invizimals prichádzajú na VITU a spolu s nimi sa dostane na trh aj PS3 titul z tohto sveta. Práve prepojenie medzi oboma hrami a rozdielna hrateľnosť, ktorú oba tituly ponúknu, môže byť tým zlomom, vďaka ktorým sa z Invizimals stane PlayStation klasika. Sme veľmi zvedaví, čo nám v tomto smere ponúknu finálne verzie oboch hier.

korekcia: Lenka Macsaliová

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk