Po odhalení prvého traileru na nový diel Call of Duty sa toto video stalo najviac „dislajkovaným“ a na YouTube sa okolo neho začala točiť vlna kritiky. Pasáže vo vesmíre, príliš veľa sci-fi a mnoho ďalšieho. Ako to však vyzerá v skutočnosti?
Diel Infinite War sa veru netešil pozitívnym odozvám, no to sériu sprevádza už nejaký ten čas. Najviac odkedy sa vývojári rozhodli ísť v hernom čase stále viac a viac do budúcnosti. Tohtoročný CoD túto hranicu posúva ešte o krôčik ďalej, no vo väčšine si zachováva mechanizmy predošlého dielu. Až na niekoľko noviniek.
Čo je teda v multiplayeri Infinite Warfare nové? Najväčšia zmena sa odohrala pravdepodobne asi vo výbave. Najhlavnejšou zmenou je voľba “obleku”. Ten rapídne mení schopnosti, rýchlosť, možnosti, no aj výzor postavy. Ak ste hrali alebo videli nový Titanfall 2, v podstate ide o rovnaký systém. Zvolíte si postavu, “oblek”, ktorý túto postavu reprezentuje, a to má špecificky vopred nadefinovaný set schopností, možností a špeciálnej výbavy.
Napríklad uvediem vzdialené ovládanie robota, ktorý je špecialista na boj zblízka. Jeho hlavnou schopnosťou je vysoká mobilita, špeciálny set SMG a iné vymoženosti. Ďalšou postavou je napríklad vojak s puškou ako špeciálnou zbraňou, ktorá strieľa náboje v približne 30 stupňovom uhle a istom rozptyle. Je teda vhodná hlavne na ničenie viacerých nepriateľov naraz, alebo na zaručený zásah, aj keď nemáte dobrý výhľad. Tieto špeciálne schopnosti však nemáte dostupné vždy a určite nie hneď od začiatku zápasu. Odomykajú sa postupne v priebehu a majú aj iba isté trvanie. Je to v podstate krátkodobý bonus, ktorý dostanete vždy raz za čas.
Po tom, čo si zvolíte svoju postavu, dostávate sa už do bežných vôd klasických Call of Duty hier. Naskytne sa vám bežné loadout menu, kde si navolíte primárnu, sekundárnu zbraň, dva typy granátov a, samozrejme, perky a killstreak odmeny – v tomto prípade sa nič badateľné nezmenilo.
A ako sa Infinite Warfrafe hrá? Ak patríte k Call uf Duty veteránom, budete sa cítiť, ako keby ste si obuli staré topánky. Hrateľnosť je veľmi identická, pohyby, ovládanie, mechanizmy a všetko, na čo ste boli zvyknutí, chytíte do prstov po pár minútach. Jediná zmena, na ktorú som si naozaj nevedel zvyknúť a pripadala mi neprirodzená, bola v jetpacku. Zatiaľ čo v minulom CoD ste svoj exoskeletom využívali skôr na rýchle a malé pohyby do niektorých zo strán, v Infinite Warfare nachádzame reálny jetpack, pomocou ktorého viete takpovediac mierne lietať a vznášať sa nad prekážkami a vo vzduchu. Okrem toho je samotné lietanie veľmi nedynamické a spomalené a v určitých momentoch mierne narušovalo plynulosť a rýchlosť celej hry. Osobne sa mi viac páčila rýchlosť a dynamika “boostovania” sa v Advanced Warfare ako lietanie s jetpackom v Infinite.
Okrem toho sa ale veľa, aspoň toho, čo sa dalo vidieť v bete, nezmenilo. Mapy boli nadizajnované fajn, stále síce ide o malé arénovky, no to už je to, čo sa od CoD čaká každý rok. Ku grafike sa snáď ani netreba nijak vyjadrovať, žiadne veľké zmeny neboli jednak ohlásené a prezentované, a teda sa žiadne ani nekonali. Čo ste dopredu mali možnosť vidieť, to aj dostanete. A to je klasicky vyzerajúce CoD.
Call of Duty Infinity War je aspoň z pohľadu bety a toho, čo mi bolo poskytnuté na recenzovanie, len ďalší diel CoD. Síce sa štúdio snaží o pár inovácií, ktoré sú až troška príliš nápadné a spojené s mechanizmami Titanfall 2. Jetpack, či herné “classy” sú len niektoré zo zmienených, ktoré Infinite Warfare skúša prebrať. No či úspešne, to sa uvidí. Predsa len ide o určitú inováciu v sérii, a tak sa hráči môžu tešiť aspoň na nejaké novinky a možnosti v hrateľnosti.