Vydanie prvej hry Mirror’s Edge malo u hráčov neočakávaný úspech a EA trvalo dlhý čas, kým si uvedomilo, že chceme pokračovanie. Prešlo viac ako osem rokov a Faith sa vracia v pokračovaní príbehu, ktorý sa, snáď, vyrovná svojmu originálu.
Od úspechu prvého dielu v roku 2008 prešiel dlhý čas a EA nechápalo, čo hráči na Mirror’s Edge tak milovali a ako to, že sa obyčajná parkourová hra stala takou populárnou. Komunita jasne a zreteľne dávala najavo, že sa chce do Skleneného mesta vrátiť a napraviť krivdy, ktoré boli voči Faith spáchané.
Príbeh Mirror’s Edge Catalyst nadväzuje na predchádzajúci diel a komixový príbeh, kedy sa Faith po neúspešnom behu dostáva do väzenia, v ktorom strávi dva dlhé roky. Faith ale stratila viac než len čas strávený za mrežami. Jej miesto nahradili iní bežci a nepodarený beh jej na krk uviazal obrovský dlh. To vám chlapík, ktorému peniaze dlžíte, pripomenie len čo vytiahnete päty z väzenia, a tak sa začína váš boj proti korporáciám Skleneného mesta.
Rovnako ako v prvej časti, aj teraz mestu vládnu korporácie, ktoré majú neobmedzenú moc, sú nedotknuteľné, majú absolútny prehľad o súkromí každého človeka, ktorého si zotročili a jediný, kto im vzdoruje, alebo ich skôr nezaujíma, sú bežci, a teda Faith. Príbeh nikdy nebol dôvodom, prečo si človek Mirror’s Edge kúpil. Túto úlohu plnilo atmosférické behanie po strechách mrakodrapov, žeriavov , skákanie a život na hrane, kde každý krok znamenal rozdiel medzi chytením, alebo v tom horšom prípade, smrťou.
Catalyst v tomto nezaostáva , práve naopak. Hra ponúka z behu úžasný pocit odozvy. Každý skok, každé podliezanie prekážok alebo pád vám budú pripadať reálne a budete mať pocit, že ovládate skutočného parkouristu. Faith má tiež v rukáve niekoľko nových trikov. Hra ponúka menší systém vylepšovania postavy a na výber máte z troch kategórií: Boj, Pohyb, Výbava. V prvej kategórii boja si môžete vylepšiť škody, ktoré spôsobujete údermi určitému typu nepriateľov, alebo zistiť informácie o silných a slabých stránkach každého z nich. K tomu je pridaných zopár bojových pohybov ako napríklad rýchle presunutie sa za chrbát nepriateľa alebo zosilnenie sekvencie rýchlych úderov.
Logicky, kategória pohybov odomyká nové možnosti prekonávania prekážok pri parkoure ako napríklad kotrmelec z pádu a iné, ktoré vám zaručia neprerušovaný beh a najvyššiu možnú rýchlosť. Tú budete pri plnení hlavných a bočných misií či pretekov potrebovať a jej zvládnutie bude základným kameňom vášho úspechu. V Catalyste Faith disponuje schopnosťou Runner’s vision, ktorá po aktivácii ukazuje cestu k zadanému cieľu. Zo začiatku budete nástroj určite veľa využívať, no skôr alebo neskôr s tým budete musieť prestať, a to hlavne v momente, kedy začnete odomykať nové schopnosti. Runner’s vision vám síce ukáže cestu, no nie vždy tú najrýchlejšiu. Venovať čas bočným misiám a zbieraniu collectibles sa teda oplatí, pretože popritom spoznáte svoje okolie a nájdete nové trasy, ktorými si budete môcť skrátiť čas. Čím ďalej v hre budete, tým väčšie odluky od pôvodnej trasy budete robiť a skratky budú často nutnosťou pre splnenie niektorých z úloh. K tomu vám budú dopomáhať aj nástroje ako napríklad Grappling hook alebo Mag rope.
Najväčším trhákom Mirror’s Edge bol ale vždy jeho svet a DICE v tomto nepoľavilo ani v Catalyst. Úžasne spracované Sklenené mesto ponúka more možností, skratiek, uličiek a vertikálnych prevýšení, medzi ktorými sa budete zo začiatku úplne bežne strácať a mapa bude vaším najlepším priateľom. Výborne navrhnuté prostredia misií, hlavných ale aj bočných, ešte lepšie navrhnuté pretekárske dráhy a to všetko spojené s minimálnou časomierou, vyvoláva v hráčovi konštantné napätie z každej prekážky, kedy sa snaží neurobiť ani jedinú chybu a zároveň hľadá každú možnosť skrátenia si cesty.
Bohužiaľ, DICE sa ale nepoučilo z prvého dielu a aj keď Faith už teraz nemôže dvíhať zbrane nepriateľov, stále má mnoho možností, ako sa brániť. Nová mechanika, založená na neprerušovanom pohybe, pomáha Faith vytvárať fiktívny štíť a tak sa vyhýbať guľkám, čo je v rozpore s niektorými pasážami hry, v ktorých vás hra núti bojovať s protivníkmi v uzavretom priestore až kým ich neporazíte. To vyvoláva v určitých okamihoch hry nepríjemnú frustráciu a namiesto skvelých parkour kúskov dostanete bezduché bitky. Týchto situácií je ale, chválabohu, málo, no o to viac vyčnievajú a najhoršou z nich je snáď posledný Boss, kde naraz bojujete proti dvom najťažším protivníkom v hre a kde si prajete, aby vám do rúk spadla zbraň a mali ste to za sebou, lebo je to naozaj otrava.
Catalyst, ktorý využíva EA Frostbite engine beží pomerne stabilne na 60tich FPS, no sem – tam sa stane, že natrafíte na nejaký ten framedrop alebo náročnejšiu scénu. Okrem toho hra nemá žiadne vážnejšie problémy a zvláda nádherné prostredie a atmosféru Skleneného mesta s prehľadom. Škoda, že strechy sú príliš prázdne a aj tých pár postáv, na ktoré v hre narazíte, je maximálne bezduchých a nezaujímavých.
Naše hodnotenie
Informácie o hre
Mirror’s Edge: Catalyst 2016
Mirror’s Edge: Catalyst nie je ani tak pokračovaním, ako skôr novým začiatkom Mirror’s Edge. Tentokrát na vás čaká otvorený svet mestských mrakodrapov a temných tunelov pod nimi. Dozviete sa všetko o minulosti Faith, ako sa z obyčajného dievčaťa stala Bežkyňou, ktorá otvorila oči celému utláčanému mestu.
- Platforma: PlayStation 4
- Žáner: Akčná adventúra
- Výrobca: EA DICE
- Distribútor v SR: ABC Data
- Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: ABC Data