- Režisér Kingdom Come: Deliverance II Daniel Vávra poskytol rozhovor pre The Game Business
- V ňom vyjadril presvedčenie, že generatívna umelá inteligencia dokáže urýchliť niektoré procesy herného vývoja
Umelá inteligencia v hernom priemysle je v súčasnosti horúcou témou. Na jednej strane tu máme vývojárov, ktorí sa boja o svoju prácu a hráčov, ktorí sa boja, že namiesto poctivej vývojárskej práce budú dostávať „AI slop.“ Na druhej strane však herný priemysel bojuje s komplexnosťou a dĺžkou vývoja hier a práve AI je stavaná do pozície pomocníka.
A podobný názor zastáva aj režisér Kingdom Come: Deliverance II Daniel Vávra. Pre The Game Business prezradil, že by chcel urobiť ešte niekoľko projektov, no už začína byť limitovaný časom. Preto dúfa, že práve umelá inteligencia umožní urýchlenie procesov vývoja hier, aby to všetko stihol. „Je tu niekoľko projektov, ktoré by som rád realizoval, a rád by som ich pripravila poriadne, aby to nebolo také chaotické. Dúfam, že s tým možno pomôže revolúcia umelej inteligencie, že v budúcnosti nás nenahradí umelá inteligencia, ale že nám bude veľmi pomáhať, takže veľa vecí by sa mohlo zjednodušiť a urýchliť. Dúfam, že sa to stane, a bolo by skvelé, keby sa to stalo.“
Najbližší plán: Oddych
Momentálne však Vávra plánuje hlavne oddych: „Chcem si trochu oddýchnuť. Bolo to naozaj ťažké. Minulý rok som mal vážne zdravotné problémy zo všetkého toho stresu a podobne, takže naozaj potrebujem trochu spomaliť. Mám veľa nápadov, čo robiť. Času je málo. Naozaj ma štve, že hry zaberajú toľko času, pretože mám viac nápadov ako času.“
„Vo všeobecnosti mám niekoľko veľkých nápadov, ktoré by som chcel zrealizovať a ktoré si vyžadujú veľa času a príprav, takže sa možno zameriam na ne. Samozrejme, sú tu nejaké DLC pre Kingdom Come: Deliverance 2 a podobné veci, ale to už bolo oznámené. V ďalekej budúcnosti sú tu ešte niekoľko projektov, ktoré by som chcel urobiť, a podľa môjho názoru majú rovnaký potenciál ako KCD.“
Kingdom Come: Deliverance II vyšiel vo februári a zaznamenal jedno z najväčších herných vydaní na Steame za rok 2025. Hra predala 2 milióny kópií za prvé dva týždne. Z hľadiska priemeru sa radí k tým najlepšie hodnoteným hrám v tomto roku.