- Šéf štúdia Striking Distance Glen Schofield v rozhovore pre Dan Allen Gaming potvrdil, že hra The Callisto Protocol bola vydaná predčasne
- To údajne dopomohlo k negatívnym reakciám na kvality hry
Nová hororová hra od tvorcov Dead Space? Iba málokto očakáva, že The Callisto Protocol dopadne zle. A predsa sa to stalo. Hra získala na OpenCritic priemer hodnotení 67/100 a komerčne výrazne zaostala za očakávaniami.
Režisér hry a šéf štúdia Striking Distance Glen Schofield v rozhovore pre Dan Allen Gaming naznačil, že jedným z dôvodov bol fakt, že hra bola na rozkaz vydavateľstva vydaná predčasne. Podľa Schofielda potreboval The Callisto Protocol približne tri a pol mesiaca vývoja naviac.
„Chcel som ešte asi tri a pol mesiaca [pracovať na hre],“ povedal Schofield. „A asi tri alebo štyri mesiace som bol presvedčený, že to tak bude. Takže v októbri alebo septembri 2021 mi bolo povedané: ‚dostaneš čas, bez obáv‘ – to bol termín, ktorý sa stále používal. Bez obáv – len do hry vložte všetko, čo chcete.
„A tak som tie vianočné prázdniny strávil len navrhovaním, vymýšľaním nápadov s niektorými ďalšími chalanmi a [potom] prišiel január a prišli niektorí ľudia z [Kraftonu] a povedali len: „Nie, nie, nie, hra bude vydaná v decembri 2022.“
„A ja som povedal, že to nebude hotové a bude vás to stáť viac peňazí. Nie je to tak, že ťa to bude stáť menej peňazí, pretože to vyjde o tri mesiace skôr, nie, pretože keby som pokračoval v tom, ako to išlo, nemusel by som nikoho pridávať. Ale ak chcete, aby to bolo hotové, musím všetko urýchliť o tri a pol mesiaca, čo znamená, že tu musím zamknúť ľudí.“
COVID tiež nepomohol
Schofield tiež skonštatoval, že vývoju hry nepomohla ani pandémia COVID-19. Mnoho vývojárov ochorelo a veľká časť vývojárov odišla za lepšími platovými podmienkami inde.
„Boli sme zničení,“ povedal. „Niekedy bolo mimo celé naše oddelenie VFX, celé oddelenie animácie. A potom sme navyše v roku 2021 mali veľa výpovedí. Dalo výpoveď 49 ľudí, pretože štúdia sa začali predháňať v tom, aby platili viac, a tak ľudia odchádzajú za 10 000 dolárov navyše. Rok 21 bol najhorší rok vývoja v mojom živote.“
Výsledkom toho je, že vývojári museli vystrihnúť z hry štyroch bossov a dva typy nepriateľov. A Schofield ľutoval, že sa mu nepodarilo presvedčiť manažment Kraftonu, aby hru odložili.
Pomohlo by to?
Je celkom zrejmé, že jedným z dôvodov, prečo Krafton nebol ochotný The Callisto Protocol odložiť bol blížiaci sa dátum vydania remaku Dead Space. A aj keď hra bola kritizovaná aj za málo variability medzi bossmi, tak tiež je pravdou, že primárne výhrady kritikov k hre smerovali k príbehu a zlým herným mechanikám. A to by sa väčším množstvom bossov a nepriateľov dalo vyriešiť asi ťažko.
Schofield odišiel zo Striking Distance v roku 2023.