- Tvorcovia podľa ich slov zakladajú nový žáner – grand RPG.
- O réžiu sa postarajú hlavní developeri The Elder Scrols : Arena a Daggefall.
- Hra je momentálne na Kickstarteri.
Kickstarter opäť raz po dlhom čase predstavuje niečo, z čoho sa môže potenciálne vykľuť ozajstný hit. The Wayward Realms bude akčné RPG, ktoré tvorcovia inak označujú ako grand RPG (ehm…) podobné The Elder Scrolls, hlavne Morrowind a Oblivion. A niet sa čomu čudovať, hlavné slovo pri vývoji majú totiž tvorcovia, ktorí sa podielali na The Elder Scrolls: Arena a The Elder Scrolls II: Daggefall, menovite Ted Peterson a Julian LeFay.
Hra, ktorá je v príprave už od roku 2019, to zatiaľ skúša na Kickstarteri. Tam to má našliapnuté pekne, hoci do dosiahutia prvého cieľu 500 000 dolárov musia vyzbierať ešte čosi vyše 120 000 dolárov. K dispozícii majú ešte 25 dní, čiže to by sa malo podariť. Dodatočné ciele sa zastavujú až kdesi pri hranici 2 miliónov dolárov. Nateraz vieme, že The Wayward Realms určite vyjde na PC.
The Wayward Realms bude stať na štyroch základných piliéroch – masívny svet, konštantne sa vyvíjajúci príbeh, reálny role-playing, svet plný lore.
Tvorcovia plánujú vytvoriť svet s veľkými mestami so stovkami až tisícmi NPC, nebezpečnými lesmi, zradnými močariskami či dokonca oceánmi. Veľký by mal byť presne 521,000 km2, čo je viac ako dvojnásobná veľkosť Daggefallu. Postarať by sa o to mal dynamický systém procedurálneho generovania. Vývojári majú veľké, priam obrovské ambície, to im treba priznať. Výsledok nás bude teda zaujímať o to viac.
The Wayward Realms bude obsahovať virtuálneho Game Mastera, ktorý bude sledovať naše počínanie a podľa toho inštruovať nepriateľské frakcie a postavy tak, aby bola hra čo najzaujímavejšia. Dvaja hráči by nemali mať totožný zážitok. Nuž, niečo také sme už rozhodne počuli mnohokrát. Opäť tu môžeme pozorovať veľké ambície štúdia. Možno že až prehnane veľké?
Z pohľadu role-playingu má hra obsahovať pevné povolania, avšak to nás nebude limitovať, a tak ako býva v moderných The Elder Scrolls hrách, budeme aj tu „tým“, čo budeme mať práve v ruke. Či už meč alebo kúzlo. Budeme môcť vytvárať vlastné kúzla, lektvary a očarovania vecí. Vývojári inak dbajú na to, aby lore sveta bolo prepracované a zaujímavé. Svet bude mať niekoľko mesiacov na nebi, budú tu knižnice plné kníh, či mnoho rozličných kultúr a rás.
Hra vo videu pôsobí zatiaľ síce trocha kostrbato a framerate by tiež vedel hovoriť, ale stále ide len o rannú fázu vývoja. Obrázky už vyzerajú o dosť lepšie. Celkovo je v hre badať veľký potenciál, hlavne pre role-playing hráčov, ktorým sa súčasné pojatie žánru svojou menšou komplexnosťou, pravdepodobne dvakrát hneď nepáči. Aj keď je pravda, že Baldur´s Gate III poriadne rozhýbal stojaté vody RPG. Držme teda tvorcom z OnceLost Games palce, pretože takýchto hier nie je vskutku nikdy dosť.