- Šéf Microsoft Gaming Phil Spencer poskytol rozhovor pre Xbox Era
- Počas neho hovoril aj o budúcnosti Xbox konzol
Xbox konzoly to nemajú na ružiach ustlané. Po tom, čo sa Xbox transformuje do podoby štandardného vydavateľa sú totiž efektívne jediným dôvodom na kúpu Xbox konzoly Game Pass a fakt, že na Xbox konzole máte nakúpené digitálne hry, ktorých sa nechcete vzdať.
Problémom je, že táto neatraktivita Xbox konzol vytvára cyklus, ktorý sme zažili pred dvoma desaťročiami pri spoločnosti SEGA. Tá sa s predajmi konzoly Dreamcast dostala na tak nízku úroveň, že štandardní vydavatelia prestali pripravovať hry pre konzolu od spoločnosti SEGA a tá nemala na výber a musela biznis s výrobou vlastných konzol ukončiť. Čím menej Xbox konzol sa tak predá, tým menšej dôvodov na vývoj hier pre Xbox bude a čím menej bude hier pre Xbox, tým menej dôvodov na kúpu Xbox konzol bude. Až sa dostaneme do momentu, keď už ani Microsoft nebude vidieť zmysel vývoja konzol.
Xbox sa nechystá opustiť konzolový biznis
Hrozí teda Xboxu niečo podobné? Aj takúto otázku dostal šéf Microsoft Gaming Phil Spencer počas rozhovoru pre Xbox Era. Spencer však tvrdí, že hardvéru sa neplánujú vzdať. „Chcem prejaviť úctu ľuďom, ktorí vyjadrujú svoje obavy. Pre mňa, akoby som to chápal. A nikdy by som nerešpektoval nikoho, kto za mnou príde a má obavy. Mám knižnicu hier na konzole Xbox. Chcem sa uistiť, že tieto hry budem môcť hrať aj naďalej. Budeme ešte robiť hardvér? Budeme môcť stále hrať hry tak, ako sme ich vždy hrali? Budem si musieť všetky hry požičiavať? Budem si môcť stále kupovať hry? To všetko.“
„Chápem to. Chápem tie otázky. Myslím si, že sme počas generácií s back-compat a Play Anywhere preukázali rešpekt voči ľudským knižniciam, a chcem v tom pokračovať. Môžete si kúpiť každú hru, ktorá je v službe Game Pass, nesnažíme sa všetkých nasmerovať do jedného obchodného modelu. Hrajte hry tak, ako ich chcete hrať.“
„Musíme samozrejme dobre fungovať, takže budeme mať svoje ceny a všetko, čo robíme, ale chcem vytvoriť čo najviac možností pre hry, ktoré máme. Aby si ich našlo čoraz viac hráčov. Práve preto nám prijatie systému Windows a prijatie cloudu umožnilo rásť. Jedným z našich najrýchlejšie rastúcich regiónov je pre nás momentálne Ázia a nie je to preto, že by sme v Ázii predávali viac konzol, ale vďaka cloudu a PC nachádzame medziročne viac používateľov ako na ktoromkoľvek inom mieste. Najrýchlejším druhom platformy je cloud. To je vec, ktorá medziročne rastie najrýchlejšie a sú to hráči, o ktorých ste hovorili, ako ten rozhlasový moderátor. Toho človeka by sme s našou konzolou nikdy nedohnali. Takže ich nájdime spôsobom, ktorý funguje a je lepší pre Indiana Jonesa. Je to lepšie pre Xbox.“
Ako teda ďalej?
Minulý týždeň sme vás informovali o tom, že manažment Microsoftu už údajne schválil produkciu nových Xbox konzol. To znamená, že minimálne z krátkodobého hľadiska by mal byť konzolový biznis Xboxu v bezpečí.
Otázne bude však to, aká je vízia Xboxu pre budúcnosť. Najčastejšie sa spomína, že Xbox chystá akýsi hybrid medzi konzolou a PC, čo by efektívne vyriešilo všetky starosti hráčov o hardvér. Otázne je však aj to, či sa tieto plány podarí úspešne pretaviť do praxe.
Podľa týchto informácií chystá Xbox kombo štandardnej konzoly a handheldu.