- Activision zverejnil rozsiahlu analýzu implementácie tzv. skill-based matchmaking vo svojich hrách
- Závery sú, že väčšina hráčov preferuje jeho prítomnosť v hrách
Skill-based matchmaking označujú mnohí ako zlo dnešných multiplayerových hier. Nadávajú naň hlavne streameri a to z jednoduchého dôvodu – prítomnosť SBMM im nedovolí robiť jednoduché montáže, kde „ničia“ svojich protivníkov. Hlavným princípom SBMM je totiž vytvárať čo možno najférovejšie zápasy z hľadiska skillu a zabrániť zápasom, kde je prakticky vopred jasné, kto vyhrá.
Hráči, ktorí SBMM v láske nemajú však už nemajú v ruke žiadne tromfy. Activision totiž zverejnil rozsiahlu analýzu a jej výsledok je jasný – prítomnosť SBMM zabezpečuje, že hráči hrajú hru dlhšie a znižujú pravdepodobnosť, že ju hrať prestanú.
Activision totiž bez vedomia hráčov vykonal experiment. V určitom období (na začiatku roka 2024) vykonal v Modern Warfare 3 experiment – obmedzil SBMM v regióne Severnej Ameriky. Activision to nazval „Deprioritise Skill Test“ a jeho úlohou bolo znížiť dôraz na skill hráčov pri vyhľadávaní zápasov. Ďalšia skupina hráčov pokračovala naďalej v štandardnom SBMM systéme.
Podľa zistení spoločnosti Activision mala väčšina hráčov v Deprioritise Skill Test menšiu pravdepodobnosť, že sa k hre vráti. Zatiaľ čo 10 % hráčov s najvyššími zručnosťami sa do dvoch týždňov vrátilo do hry vo zvýšenom počte (pretože viac vyhrávali), pokiaľ ide o zvyšných 90 %, do hry sa vrátilo menej hráčov ako zvyčajne.
To však vytvára problém aj pre tých najlepších. Pretože ultimátne a zmenšuje populácia hráčov v hre a tých „TOP 10%“ a neskôr rozkúskuje na „TOP 30%.“
Alchýmia matchmakingu
„V konečnom dôsledku to bude mať za následok horší zážitok pre všetkých hráčov, pretože bude k dispozícii čoraz menej hráčov na hranie,“ tvrdí Activision.
Zaujímavé je tiež, že Activision v teste nevypol SBMM kompletne, čo znamená, že odliv hráčov by bol v takomto prípade ešte výraznejší. „Ak by sme ho úplne odstránili, očakávali by sme, že populácia hráčov sa v priebehu niekoľkých mesiacov rapídne zníži, čo by malo negatívny výsledok pre všetkých našich hráčov,“
Ďalší test, ktorý Activision vykonal ešte viac sprísnil SBMM, no tam nastal opačný efekt – TOP 20% hráčov začalo od hry odchádzať, zatiaľ čo zvyšných 80% sa k hre vrátilo vo väčšom počte. Je tak zrejmé, že nezáleží len na prítomnosti SBMM, ale aj na jeho implementácii.
Celú analýzu si môžete prečítať na tomto odkaze.