Zrada Mass Effectu kvôli tomuto?
Koniec vcelku dosť nepodarenej prezentácie EA na E3 sa niesol v duchu Anthemu a ten, ruku na srdce, zase toho veľa nepredviedol. Vtedy to ale ešte nebolo naposledy, čo sa hra na tejto konferencii ukázala. Za zatvorenými dverami bol totiž pre vybraných novinárov predvedený 20 minútový prechod hrou a po jeho zhliadnutí musím osobne povedať, že Anthem v mojich očiach nevyzerá o nič lepšie ako predtým.
Atmosféra je ale skutočne podarená. Zrazu svet v hre skutočne pôsobí veľmi nehostinne, zrazu sa svet zdá omnoho väčší, žije si vlastným životom, zrazu sa nám hrateľnosť vo veľkom brnení zvanom Javelin zdá omnoho intímnejšia, nakoľko už dokážeme cítiť ten tiesnivý pocit keď sa ocitáme v tak veľkom a nebezpečnom prostredí. Anthem je jednou z najlepšie vyzerajúcich hier všetkých čias. Ak nie tá najlepšie vyzerajúca.
Komentované video prezrádza, že vyjsť do divočiny budeme môcť s priateľmi, NPC postavami alebo aj úplne sami. Hra nás nebude nútiť do žiadneho štýlu. Až pri tomto videu si môžeme konečne všimnúť, aké je to prostredie mohutné a aké veľké pole pôsobnosti ponúka. Z tohto prostredia môžeme následne nachádzať a navštevovať dungeony, tu nazvané stronghold, teda po našom pevnosť. Strongholdy sú koncipované pre 4 hráčov, ktorí môžu kombinovať svoje schopnosti a navyšovať tak damage nepriateľom. Je nutné povedať, že strongholdy sa už nesú v značne lineárnejšom poňatí. Minimálne ten predvedený vo videu.
{embed_video //www.youtube.com/watch?v=p-nKttWT7JM&t=0s}
Anthem vyzerá po stránke vizuálu neuveriteľne dobre, no s predvedenou hrateľnosťou je to už horšie. Teda absolútne hrozné. Za seba musím povedať, že už dlho som nevidel tak nudnú a tak sterilnú strieľačku ako Anthem v tomto videu. Aj keď je svet nádherný, je až príliš statický a absolútne nič sa v ňom nedeje. Nepriatelia sú skôr braní len ako štatisti než nejaká skutočná hrozba pred ktorou by sa mali hráči mať na pozore a tak sa celá hrateľnosť mení len v monotónny sled neustáleho „insta-killovania“ (prepáčte za to otrasné slovo) nejakých hmm…, teda niečoho, čo majú byť údajne naši nepriatelia. To, čo sú, vlastne väčšinu času ani nespozorujete, nakoľko ich vo videu vždy poľahky zničia z diaľky.
Pamätáte na toho „super originálne“ vyzerajúceho bossa v podobe veľkého pavúka, ktorého príchod na scénu znamenal aj koniec prezentácie? Tak tu máme predvedený celý boj. A ten boj je asi tak originálny ako jeho výzor. Boss je len obrovská špongia na náboje, ktorá vlastne len stojí a sem tam niečo spraví. Čiže nič, z čoho by mal ísť strach.