- Šéf štúdia Game Science Yocar-Feng Ji na čínskej sociálnej sieti Weibo prezradil dôvod, prečo Black Myth: Wukong nedorazil na Xbox
- Dôvody sú prakticky rovnaké, ako v prípade neskorého príchodu hry Baldur’s Gate 3
Black Myth: Wukong a štúdio Game Science majú za sebou epický rok 2024. Viac ako 20 miliónov predaných kópií, viaceré rekordy na Steame a nominácie na prestížne ocenenia. Jediné čo k dokonalosti chýba je Xbox verzia hry.
Tá je stále v nedohľadne a teraz už vieme prečo. Dôvodom je konzola Xbox Series S, konkrétne množstvo internej pamäte. Efektívne tak ide o rovnaký dôvod, pre ktorý sa na Xbox dostala neskôr hra Baldur’s Gate 3.
Šéf Game Science Yocar-Feng Ji na čínskej sociálnej sieti Weibo lamentoval nad „10GB zdieľanej pamäte“ čo spôsobuje veľké prekážky pri vytváraní portu „bez niekoľkých rokov skúseností s optimalizáciou.“
Zdá sa, že práve fakt, že Microsoft šetril na množstve RAM je najväčším problémom Series S. 10GB sa v dnešnej dobe zdá naozaj málo a to hlavne v prostredí, kedy už aj handheldy majú v základe 16GB.
Na druhej strane je však potrebné dodať, že Black Myth: Wukong nebol veľmi dobre optimalizovaný ani na PlayStation 5. A to musíme zobrať do úvahy aj fakt, že s optimalizáciou pomáhalo samotné Sony. Je teda jasné, že ide o nešťastnú kombináciu nedostatku skúseností vývojárov s obmedzeniami platformy.
Každopádne však ide o „maslo na hlave“ Xboxu. Šéf Microsoft Gaming Phil Spencer v novembri prezradil, že vie, či Black Myth: Wukong na Xbox dorazí, no dodal, že nemôže verejne prezradiť, kedy to bude.
Ide tak o pokračovanie bizarnej situácie, ktorej súčasťou boli obvinenia z toho, že hra má istú formu časovej exkluzivity na PlayStation konzolách.