Mnohí z vás s nami budú súhlasiť, ak povieme, že s Codemasters, a hlavne s kvalitou pretekárskych hier od tejto firmy, to šlo v poslednej dobe tak trochu dole vodou. Séria F1 viac-menej stagnuje na jednom mieste, Showdown bol objektívne krokom vzad, rovnako ako GRID 2. Preto sme čakali, s čím prídu Codies na trh po nástupe next-gen konzol. Prekvapivo prichádza ich nová hra stále na PC a old-gen konzoly. Plánuje návrat k chválam, akými bola séria GRID častovaná pri prvom dieli.
V dosť rozsiahlej preview verzii, ktorú sme mali k dispozícii, dáva akú-takú predstavu o tom, čo nás čaká. Päť kategórií pretekárskych vozidiel vyzerá naozaj slušne, a tak si to na trati budete rozdávať vo všetkom, od cestných pretekárskych vozidiel až po tzv. „Open Wheels“ monoposty. Vašou úlohou bude postupovať rebríčkom jednotlivých kategórií nahor, a tým si odomykať prístup k novým podujatiam.
Do hry sa vracia systém sponzorov, ktorí vám ponúkajú dodatočné skúsenostné body a pravdepodobne aj peniaze v prípade, že splníte vopred dané výzvy. Podstatná kritika, ktorá sa zniesla na hlavu GRID 2, spočívala v jazdnom modeli, ktorý bol až príliš plávajúci, hlavne s ohľadom na to, kam hru autori zaraďujú. Tu prichádza dobrá správa, nakoľko z preview verzie je zrejmé, že jazdný model bude smerovať trochu viac k simulácii, a to vrátane plnohodnotnej možnosti nastavenia pretekárskeho auta.
Vracia sa aj pohľad z kokpitu, no tu sú dojmy skôr negatívne ako pozitívne. Autori sa totiž namiesto poctivej práce na detailoch kokpitu rozhodli nechať ho v dosť nechutnom stave (á la PS2 hra) a pri jazde celé okolie kokpitu rozostriť, aby nevznikal negatívny dojem. Opakujeme však, že ide o preview verziu a v plnej hre môže byť všetko inak.
Rovnako by sa dala hodnotiť aj umelá inteligencia. Možno si spomínate na recenziu a videorecenziu GRID 2, kde sme sa sťažovali na prílišnú agresivitu jazdcov na trati. To isté platí momentálne aj pre GRID Autosport. Ak sa férovo natlačíte pred súpera a do miest, kde bežne jazdí ideálnu stopu, tak jazdec nemá problém do vás nabúrať a doslova vás odtiaľ vytlačiť. Zaujímavým prvkom je implementácia spolujazdca a jeho korigovanie na trati. Ak potrebujete, môžete ho požiadať, aby zdržiaval jazdcov za sebou a dovolil vám ich jednoduchšie predbehnúť a následne mu môžete dovoliť predrať sa vpred. Dobrým prvkom je aj vyžiadanie si informácií od inžiniera pomocou smerového kríža na gamepade. Môžete tak na požiadanie zistiť to, aký máte náskok, aké veľké je poškodenie vášho auta a ďalšie užitočné veci.
Z hľadiska herných módov to vyzerá „po starom“, no počet tratí v preview verzii dáva nádej, že Codemasters konečne zapracujú na konštantnom nedostatku ich hier – malému počtu tratí. Avšak na súdy je ešte priskoro. To isté platí o grafickom spracovaní, ktoré sa ponáša na predchodcu, no zlé určite nebude.
Každopádne, zatiaľ máme z hry dobré pocity. Teda až na kokpit, ktorý pôsobí ako „f*ck off“ pre všetkých fanúšikov, ktorí ho tak vytrvalo chceli v GRID 2. Vyzerá to tak, že autori počúvali všetky výhrady fanúšikov a hráčov, a že GRID Autosport bude kvalitným prírastkom do série.