V posledných dieloch Assassin’s Creed série sa už jej multiplayerová zložka stala ich neodmysliteľnou súčastou, no nebolo to vždy tak. Assassin’s Creed bol až do príchodu Brotherhoodu čisto singleplayerovou hrou, no multiplayer, aj keď v mnohých smeroch chybný, ponúkal svet AC z iného uhla.
Mnohí hráči multiplayer AC ignorovali, iní ho milovali. Názory sa menili od človeka k človeku. Na základe štatistík, ktoré Ubisoft zozbieral hlavne z AC: Unity, sa štúdio rozhodlo do najnovšieho dielu multiplayerovú zložku nezahrnúť. Väčšina z názorov sa zhodovala, že multiplayer navodzoval pocit, akoby bol do hry vložený nasilu, len aby si mohli vývojári odšktnúť fajku pri vývoji titulu.
Pre zmenu si ale v Assassin’s Creed Syndicate zahráme za dve postavy a jedna z nich bude dokonca ženského pohlavia. Ďalším dôvodom boli aj novo pridané vozidlá, teda kočiare. Tie by bolo možné len ťažko zakomponovať do mechaník multiplayeru a ešte k tomu ich zlúčiť s novým bojovým systémom, ktorý si zakladá na boji zblízka.
Podľa slov vývojárov budú mať aspoň štúdia, ktoré na hre pracujú, viac času venovať sa naplno práve plnohodnotnému singleplayerovému zážitku.