Úprimne? Neviem čo si mám myslieť.
Ak by som mal hodnotiť marketingovú stratégiu pri promovaní Battlefield V jedným slovom, tak asi by som použil slovo nepremyslená. Je to ako keď chcete niečo veľmi, no nemyslíte na to, že to môže mať nejaké následky. A zdá sa, že aj vývoj hry po vydaní ide rovnakým smerom.
Battlefieldu V som dal 4/5. A za tým hodnotením si stojím(vo verzii hry, ktorú som vtedy hral). Hra priniesla skvelé „core“ herné mechaniky na ktorých sa dá stavať, vo väčšine prípadov výborné mapy a vývojári tlačili na spoluprácu medzi jednotlivými triedami, na rozdiel od Battlefield 1. Je zrejmé, že hra je cielená na „hardcore“ fanúšikov série a o to viac mi nejde do hlavy to, čo spravili teraz.
Prečítajte si tiež
Battlefield V – Recenzia
Vydali totiž update, ktorý zmenil TTK. Komunita sa totiž sťažovala na to, že niekedy zomierajú príliš rýchlo, teda v jednom „frejme.“ To je podľa všetkého spôsobené problémami s netcode a so servermi, ktoré na vás zrazu vyhupsnú všetko poškodenie a zdá sa vám teda, že ste zomreli príliš rýchlo, aj keď v skutočnosti ste zomreli korektne. Čiže komunite vadil TTD (Time to Death). Lenže DICE vo svojej nepremyslenej „múdrosti“ zvýšili počet nábojov, ktoré potrebujete na zabitie protivníka a táto zmena sama o sebe pokazila hru.
Takže sa poďme pozrieť prečo. Zmena TTK sa dotkla prakticky všetkých zbraní a z hry je teraz BulletSpongeField V. To by však nebol problém. Mnoho hier má vysoké TTK, no podstatou toho je, že všetko je prispôsobené. Nie však v Battlefield V.
- Zmena TTK spôsobila, že semi-auto pušky, ktoré má dostupná trieda Recon sú prakticky nepoužiteľné. Zbrane, ktoré majú v zásobníku 5 nábojov a vedeli zabiť na 2 strely, teraz potrebujú v niektorých prípadoch tri strely. Tým pádom ich prekonávajú semi-auto pušky, ktoré má k dispozícii Assault trieda.
- Tým, že pri Reconovi sú semi-auto pušky nepoužiteľné je vašou jedinou možnosťou v tejto hernej triede používať bolt-action pušky, čo promuje kempovanie, nakoľko tie sú stále schopné zložiť protivníka na jednu ranu.
- Zbrane pre Medica, ktoré boli pred TTK patchom slabé sú teraz otrasné a nepoužiteľné a vzhľadom na to, že Medic má k dispozícii iba SMG, tak vlastne celá herná trieda je nepoužiteľná.
- Mnoho hráčov teraz namiesto Medica používa Support, pretože ten má k dispozícii LMG zbrane, ktoré sú schopné dodať dostatok poškodenia na rýchle zabitie a navyše Support si vie prihadzovať debničky s nábojmi.
- Drvivá väčšina hráčov používa Assault hernú triedu, nakoľko tá má najlepšie zbrane, ktoré síce majú znížené TTK, no pri tých, ktoré strieľajú rýchlejšie to až tak nevadí.
- Vývojári tým pádom úplne pokazili Attrition systém, ktorý balansovali počas celej Alfy a Bety. Ten určuje to, koľko nábojov máte keď sa spawnete na mape. Tým, že potrebujete viac nábojov na zabitie, tie sa vám rýchlejšie míňajú a tým pádom musíte častejšie bežať k staniciam na dopĺňanie nábojov.
A viete, čo je na tom najhoršie? Že nikto o zvýšenie TTK nežiadal. Väčšina sťažností na fungovanie hry sa týkala TTD. Lenže DICE to vedia a v ich odpovedi oznámili fanúšikom, že TTK upravili kvôli novým hráčom, ktorí prídu počas Vianoc, aby sa im hralo lepšie. Čo je úplne šialené. Som zvedavý, ako si chce DICE udržať hráčov, keď ich hra je momentálne brutálne nevybalansovaná a namiesto riešenia skutočných problémov riešia neexistujúce problémy.
Zdá sa, že úlohou DICE je robiť si reputáciu po tom, čo si ju dlhé roky budovali. A darí sa im to skvelo. Od fiaska, ktorým bol Battlefront II (aj keď tam je to skôr problémom EA) až po predstavenie a súčasný prístup k Battlefieldu V. Akurát nechápem, čo tým sledujú.