Jednorožec? Prečo nie?
Sexuálne scény vo videohrách sú niečo, čo málokedy dopadne veľmi dobre a väčšinou je to viac dôvod na smiech ako na niečo, čo by takéto scény potencionálne mali vyvolať.Lenže séria Zaklínač ich mala v rôznych podobách a je to už akýsi trademark štúdia CD Projekt RED (budú aj v Cyberpunku 2077), no zatiaľ čo hráči si ich často užívajú (doslova), tak pre vývojárov je to takmer vždy nepríjemná skúsenosť.
Svoje o tom vie tvorca scenára Zaklínača 3 Jakub Szmalek, ktorý sa o svojich skúsenostiach porozprával s webom Eurogamer: „Raz prišiel do miestnosti producent a povedal: „Potrebujeme scenár k 12 cutscénam so sexom. Kto ich napíše?“ Nikto ich však nechcel spraviť. Keď si dobre spomínam, nakoniec som ich všetky musel napísať ja. A bol to celkom trápny proces pre všetkých zúčastnených.“
„Totižto, scény museli byť najprv vytvorené v podobe scenára. Následne sa tento scenár pripomienkoval a následne sa k tomu pridal animačný tím, ktorý sa snažil prísť na to, ako takéto scény vytvoriť. Následne sme ich museli natočiť s mo-cap hercami, čo bolo trápne a nakoniec sa do toho vložili ešte aj dabingoví herci, ktorí museli zvládnuť svoje repliky, čo bolo tiež trápne.“
„Sex je však aj tak trápny (awkward), takže koniec koncov to vyšlo,“ dodal Szmalek.
Szmalek však prezradil, že sexuálne scény v hrách by nemali byť iba o tom, že sa ukážu nejaké nahé telá, pretože hráči nehrajú hry kvôli sexuálnym scénam. Tým pádom sa vždy snažia do takýchto scén vložiť niečo naviac – nejaký dôvod, alebo niečo čo vyjaví charakter postáv, alebo pridá do situácie humor.
A keď si chcete pozrieť, ako vyzerá „zákulisie“ príprav takýchto scén, tak táto vám poslúži dobre.