HALO WARS 2: AWAKENING THE NIGHTMARE - Recenzia

HALO WARS 2: AWAKENING THE NIGHTMARE - Recenzia

Staré dobré expanzie sú späť! Presne toto mi preblyslo hlavou pri hraní rozšírenia pre hru Halo Wars 2. A to aj napriek tomu, že sa stalo centrom kontroverzie, pretože nebolo súčasťou Season Passu predávaného k hre. Nie sme tu však preto, aby sme posudzovali, či je to svinstvo, alebo nie. Naším cieľom je zhodnotiť, či hra za to stojí.

Expanzie majú v RTS dlhoročnú tradíciu. Často v príbehu vystupujú vo svetle frakcie v úlohe antagonostov a inak to nie je ani v tomto prípade. Centrom všetkého je teda frakcia Banished. Vďaka vlastnej hlúposti a naivite vypustia z lode High Charity (fanúšikom série Halo už viac hovoriť nemusím) parazitickú rasu Flood. Dvaja kapitáni frakcie musia svoj zbabraný hon za korisťou napraviť, kým trpezlivosť ich vodcu Atrioxa neprekročí svoje hranice.

Expanzia pozostáva z piatich misií. Nie je to síce veľa, ale svojou dĺžkou určite neurazia. A čo je najpodstatnejšie, neurazia ani svojou náplňou. Autori pochopili, že pestrosť je korením života, a preto je každá z týchto piatich misií určitým spôsobom odlišná. Poskytuje iné jednotky a taktiež vyzdvihuje iný štýl hrateľnosti. Jedna sa sústreďuje na presun a kontrolu celej mapy, druhá kladie dôraz na obranu pozícií s pravidelnými ústupmi, ďalšia hráčovi odoberá klasický zdroj pre výrobu jednotiek a presunie ho na bojové pole. Škoda len, že príbehovo to nie je žiadne terno a príbeh sa tak stáva štandardným, bez špeciálnej príchute.

Samozrejme, nakoľko je v čele expanzie rasa Flood, budete bojovať proti jednotkám, ktoré sú úplne nové. Chvalabohu, autorom sa podarilo priniesť nový typ nepriateľov so špeciálnou charakteristikou, ktorá skvelo vystihuje rasu Flood ako ju poznáme z FPS hier Halo univerza. Ide o masívnu, odporne vyzerajúcu armádu, ktorá kladie dôraz na početnosť a rýchlosť svojich jednotiek. Tie sú doplnené niekoľkými obrovskými jednotkami a skvelým systémom podporných jednotiek.

Hlavné misie a ciele veľmi dobre dopĺňajú vedľajšie úlohy, vďaka čomu vám hra ponúka naozaj rôznorodé možnosti. Znovuhrateľnosť podporuje systém skóre, ktorý vás motivuje a odmeňuje za rýchlosť a efektívnosť. Skvelou správou je aj veľa QOL vylepšení (oproti pôvodnej verzii hry) vrátane tabuliek so zoznamom najlepších hráčov, takže vylepšenia si užijú aj tí, ktorí sa pre kúpu expanzie nerozhodli.

Neskončilo však všetko pri kampani. Autori pridali do multiplayerovej časti hry dve nové mapy, ktoré si budú môcť užiť aj majitelia hry bez expanzie. Súčasne pridali aj dvoch nových lídrov, ktorí boli centrom obsahu v season passe a priniesli so sebou potrebnú variabilitu. Pavium a Voridus prinášajú to isté, a to nie iba do kritizovaného Blitz módu, ale aj do klasického mutliplayeru a do nového Terminus Firefight módu.

Ten je náhradou Blitz Firefight módu, ktorý bol kritizovaný z rovnakého dôvodu ako bežný Blitz. V podstate išlo o to, že dôraz sa kládol na mikrotransakcie a na vylepšovanie jednotiek prostredníctvom RNG kartičkového systému, čo je v dnešnej dobe kritizovaným štandardom, aj keď išlo o co-op mód. Terminus však nemá žiadnu mikrotransakciu a ide o kooperatívny mód pre maximálne troch hráčov, v ktorom je ich úlohou chrániť Terminus pred silnejúcimi vlnami nepriateľov. Mód vyžaduje rýchle myslenie, výborný zmysel pre taktiku a variabilitu jednotiek. Jediný problém s týmto módom je, že jednotlivé vlny sú náhodne generované. Okrem budovania jednotiek je dôležité aj budovanie opevnení a stacionárnych veží a taktiež kontrolované a veľmi opatrné rozširovanie základní za účelom získavania vyššieho skóre a možnosti budovania ďalších jednotiek (s tým však opatrne, nakoľko bude nutné kontrolovať väčšie územie).

Vďaka vysokej znovuhrateľnosti a akčnosti mód ponúka desiatky hodín zábavy. Je ale škoda, že autorom sa nepodarilo do hry pretlačiť to, aby hráči mohli hrať aj za frakciu Flood. Je ťažké povedať, či bola dôvodom limitácia zo strany univerza alebo zo strany hrateľnosti, no je to škoda, pretože by to prinieslo ešte viac znovuhrateľnosti a obsahu.

Autorom sa navyše podarilo vytvoriť úžasný dizajn jednotiek Flood. Tie sú verné tomu, čo sme videli v FPS sérii, tvorcovia prichádzajú so zaujímavou implementáciou nových jednotiek, ktoré skvelo zapadajú k tým známym. To isté platí aj pre soundtrack, ktorý pokračuje v stopách pôvodnej hry.

Naše hodnotenie

Awakening the Nightmare je veľmi dobrá expanzia, ktorá prináša výbornú variabilnú kampaň a ešte lepší mód Terminus Firefight. Starý nepriateľ je v novej forme, čo len potvrdzuje kvality hry. Pre fanúšikov Halo je táto hra povinnosť, no zábavu v nej nájdu aj fanúšikovia RTS hier.

Klady

  • rôznorodosť Flood jednotiek
  • gameplay kampane
  • Terminus Firefight
  • dvaja noví velitelia

Zápory

  • náhodné generovanie jednotiek v Terminus Firefight vás niekedy dostane
  • štandardný príbeh
  • fakt, že stále nemôžeme hrať za Flood

Informácie o hre

HALO WARS 2: AWAKENING THE NIGHTMARE

HALO WARS 2: AWAKENING THE NIGHTMARE 2017

Halo Wars 2: Awakening the Nightmare je veľká expanzia pre Halo Wars 2, ktorá do konfliktu medzi ľuďmi a banished prinesie Flood. Expanzia rozšíri ako príbehovú časť hry, tak aj multiplayerovú, kde prinesie nové mapy, dvoch nových veliteľov a Terminus Firefight mód. Nový mód je postavený na dynamických mapách, kde hráči môžu budovať základne a rozkladať armády, aby sa ochránili pred vlnami nepriateľov. Prakticky to bude tower defense štýl, podobný, aký nám už ukázali aj mapy v kampani.

  • Platforma: Xbox One
  • Žáner: RTS
  • Výrobca: Creative Assembly
  • Distribútor v GB: Microsoft
  • Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Microsoft

Trailer GameExpres.sk

Korekcia: Iveta Szighardtova

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Odber noviniek

Gamesite.sk
Zoznam.sk