Služby vládnu nad hardvérom.
Šéfa Xbox divízie Phila Spencera vyspovedalo britské BBC a samozrejme hlavnou témou bola nová konzola Xbox Series X a taktiež aj nutnosť pozmeniť svoju stratégiu v súvislosti s pandémiou koronavírusu.
A Spencer si uvedomuje, že ekonomické dôsledky na peňaženky potencionálnych zákazníkov môžu byť veľké a preto určite nebude súdiť úspech alebo neúspech Xbox Series X podľa prvých mesiacov predaja. Podľa jeho vlastných slov pre Microsoft nie je kľúčovou prioritou predať čo najviac konzol, ale prioritou Microsoftu je Game Pass: „Ľudia hľadajú niečo za investíciu, ktorú do hrania spravia. Môžete si kúpiť konzolu, kúpiť niekoľko hier a získať stovky hodín zábavy. Keď sa vrátime do roku 2008-09 a do ekonomickej krízy vtedy, herný priemysel vydržal a bol stabilný.“
„Preto sa snažíme zákazníkom dodať čo najlepšiu protislužbu a cena bude kľúčová. Naša stratégia je však rozostavaná okolo hráča a nie okolo jedného zariadenia. Keď toto nebude rok, kedy si rodina chce kúpiť next-gen konzolu, tak je to OK. Naša stratégia nie je založená na tom, koľko Xboxov predáme v tomto roku. Sústreďujeme sa na dodávania služieb cez Xbox Game Pass, ktorý umožňuje hráčom vybudovať svoju hernú knižnicu za jeden mesačný poplatok. Spätná kompatibilita zas umožní, že majú prístup k tisícom svojich hier z predchádzajúcich generácií a Smart Delivery zabezpečí aby následne hry po kúpe novej konzoly išli s nimi.“
„Musíme si uvedomiť, že sme voľnočasová aktivita. Nie sme nutnosť. Nie sme jedlo, nie sme príbytok. Ľudia prichádzajú o prácu a je to komplikovaná situácia. Takže ako nás to ovplyvnilo pri vydaní konzoly? Ako môžeme spraviť konzolu čo najdostupnejšou? Ako môžeme dať zákazníkom na výber?“
„Máme Xbox All Access, ktorý dá zákazníkom možnosť kúpiť si konzolu cez mesačný poplatok. No ak si to zákazník nemôže dovoliť a chce zostať na staršej konzole, tak bude naďalej podporovať aj Xbox One.“
Nie je sa čo diviť, že Microsoft kladie na Game Pass tak veľký dôraz. Táto služba je totiž jedným z veľkých víťazstiev (a prakticky jediným víťazstvom) Microsoftu v tejto generácii a pri poslednej finančnej správe Microsoft hlásil vyše 10 miliónov aktívnych predplatiteľov naprieč svojimi platformami.