Niečo sa proste v škole nenaučíte.
Po bombastickom odkúpení Zenimaxu Microsoftom sa, zdá sa, spoločnosti začinajú pekne bratríčkovať, nakoľko si spolu sadli Todd Howard (Bethesda) spolu s Pete Hinesom (Bethesda), Larrym Nelsonom (Microsoft) a Philom Spencerom (Microsoft), aby sa prostredníctvom videokonferencie pekne porozprávali.
Debata to bola iste plodná a zaujímavá, no predmetom tejto konkrétnej správy je priznanie Howarda, ako naložili s nízkou pamäťou originálneho Xboxu pri vytváraní The Elder Scrolls III: Morrowind. Ak náhodou neviete, Morrowind bol najprv vyvíjaný a vydaný pre pôvodný PC, no o pár mesiacov portovaný na Xbox. Toddova poznámka je ukážkovou pripomienkou toho, že poučky a osvedčené postupy naučené v škole nemusia hneď znamenať, že sa budete vedieť popasovať s každým problémom, a že niekedy jednoducho musíte rozmýšľať tak trocha inak.
Todd Howard reveals that one of the tricks to combat low memory on the original Xbox was to reboot the console without the player noticing pic.twitter.com/9HcbztOUCF
— Nibel (@Nibellion) September 23, 2020
Na svoju dobu bola konzola Xbox nadupaná mašina, no ako aj iným konzolám aj tejto robilo najväčší problém vykresľovanie obrovských otvorených svetov. Nízka pamäť konzoly znamenala, že hra musela neustále načítavať nové a nové dáta a mazať pre daný moment tie nepotrebné, aby bola schopná udržať hru v hrateľnom stave. Niekedy bolo dát až toľko, že si už s tým konzola nevedela dať rady a jednoducho do svojho systému nemohla načítať ďalšie. S týmto sa popasovala Bethesda veľmi šikovne.
Ak ste niekedy hrali Morrowind na Xboxe, tak viete, že z času na čas trvajú loadingy až príliš dlho. A to bol práve ten moment, kedy sa riešenie Bethesdy uplatňovalo do praxe. Určité loadingy trvali dlho preto, lebo konzola sa proste kompletne rebootovala, aby uvoľnila miesto v pamäti pre dodatočné dáta. Bethesda využila reboot konzoly šikovne zamaskovaný za loading, aby bolo možné určité časti hry vôbec načítať, a aby tak hráči mohli pokračovať v hraní.
No nie je to dokonalé?