Za všetko môže jedna skratka.
Štúdio The Coalition v novom blogovom príspevku prezradilo, že ich dve posledné hry, Gears 5 a Gears Tactics sú prvými hrami, ktoré sa dočkali oficiálnej implementácie 2. stupňa funkcie VRS. Tá je súčasťou API DirectX 12 Ultimate a podpora bola pridaná na všetkých platformách a grafických kartách, ktoré DirectX 12 Ultimate podporujú (Xbox Series X/S konzoly a vybrané AMD a Nvidia grafické karty).
Čo je vlastne VRS? Ide o techniku, ktorá dokáže výrazne zvýšiť výkon v graficky intenzívnych hrách a to tým, že analyzuje scénu v ktorej sa hráč nachádza a rozdeľuje výkon grafického čipu tam, kde je potrebný. Pokročilosť VRS sa rozdeľuje na tzv. Tiers a Gears Tactics na PC už mal implementovanú Tier 1 verziu VRS, ktorá síce prinášala výkonnostné vylepšenia, no aj na úkor kvality vizuálu.
VRS Tier 2 upravuje nedostatky prvej verzie tejto techniky a podľa štúdia The Coalition prináša 14% zvýšenie výkonu a to bez vplyvu na vizuál hry, pričom VRS Performance verzia môže priniesť až 20% úsporu výkonu pri veľmi malom dopade na vizuálnu stránku hry.
We’ve got an exciting update: Gears Tactics and Gears 5 now have VRS Tier 2 support, leading to large perf wins across the full gamut of DX12U HW: Xbox Series X|S, and supported PC HW! Check out this blog post by The Coalition’s own Chris Wallis https://t.co/8dPLP0ANJm
— DirectX 12 (@DirectX12) January 12, 2021
Pri konzolovom hraní to znamená primárne vyššie dosahované rozlíšenia (nakoľko tie ponúkajú dynamické rozlíšenie) a stabilnejší framerate. Pri PC hraní to zas znamená, že si možno budete môcť dovoliť úroveň detailov, ktorá predtým možná nebola.
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!