Viac zábavné a férové.
Mass Effect: Legendary Edition prinesie takmer kompletnú trilógiu Mass Effect hier, ktoré mapujú príbeh Sheparda na súčasné konzoly. Prepracovanie týchto, v niektorých prípadoch, už starších hier tak dalo možnosť štúdio BioWare nespraviť „lenivý remaster“ v štýle „vylepšíme textúry a hotovo,“ ale štúdio sa rozhodlo prepracovať mnoho aspektov hrateľnosti a najviac zmien sa dotklo najstaršej hry, Mass Effect 1.
Tá sa dočkala zmien UI, umelej inteligencie, súbojového systému, systému krytia a ďalších aspektov. A jedným z nich je napríklad aj súboj s bossmi, ktoré patrili v jednotke k najslabším článkom. Frustrujúce, nevyvážené a otravné.
„Myslím si, že existuje jeden očividný príklad v Mass Effect 1, kde sme nevedeli či chceme urobiť strieľačku so systémom krytia, kde by bol dôraz kladený práve na systém krytia. V boji proti Benezii sa v miestnosti nachádzali rôzne cestičky, no žiadne krytie. A v aréne ani nebolo miesto na pridanie krytia. A keby sme tam krytie pridali, tak by to Biotické schopnosti mohli posunúť, takže ste sa aj tak nemali kde skryť, aby ste vymysleli, ako si s ňou poradiť,“ prezradil dizajnér remasteru Kevin Meek.
Preto BioWare tento súboj kompletne prepracovalo a to vrátane layoutu arény (cestičky boli rozšírené), kde sa Benezia nachádza. V aréne sa bude nachádzať krytie a taktiež bude celá bitka lepšie vybalansovaná.
Tieto zmeny sa dotkli aj ostatných súbojov s bossmi, ktoré by sa podľa Maca Waltersa mali zdať viac vyvážené a zábavné: „Keď existovali miesta, kde hráči neustále búšili hlavami o stenu, tak sme tam pridali autosave.“
Mass Effect Legendary Edition vychádza 14. mája na PC a konzoly.