Plná sila Microsoftu stojí za svojou hernou divíziou.
Xbox divízia bola tesne po vydaní Xbox One konzol v internej kríze a to až takej veľkej, že chvíľu nebolo celkom isté, či redmondská spoločnosť v hernom priemysle bude pokračovať. Celé to malo dočinenia s faktom, že vtedajší šéf Windows divízie pod ktorú Xbox spadal nemal veľmi v láske fakt, že Microsoft sa hernému biznisu venuje, čo sa následne odrazilo na rozpočtoch a na všetkom, čo sa s Xboxom dialo.
Našťastie však Xbox divízia prežila po tom, čo bol jej súčasný šéf Phil Spencer povýšený a do Xboxu sa začalo investovať vo veľkom, čo naposledy vyústilo v kúpu vydavateľstva Bethesda za 7,5 miliardy dolárov v septembri minulého roka.
A súčasný šéf Microsoftu Satya Nadella v rozhovore na CODE konferencii v Los Angeles priznal, že Xbox v minulosti bola iba taká okrajová zábavka, no v súčasnosti to už neplatí: „Xbox bol síce súčasťou Microsoftu, no bol tak trochu naboku. Teraz je však v centre diania a je postavený na jadre našich technológií a cloude.“
Nadella v rovnakom rozhovore taktiež priznal, že primárnym pudom pre vznik Xboxu bola závisť – v tomto prípade závisť voči spoločnosti Sony a jej úspešnej konzole PlayStation 1: „Mal som pocit, že Microsoft robí veci zo závisti.“ Zároveň skonštatoval, že presne to sa na pozícii šéfa Microsoftu snažil zmeniť a vdýchnuť každému projektu aj iný zmysel.
Poslednou zaujímavosťou z rozhovoru na CODE, ktorá sa týka herného priemyslu je otázka COVIDU a jeho vplyvu na herný vývoj. Podľa Nadellu bola produktivita herných štúdií po začiatku pandémie masívne narušená a skonštatoval, že herní vývojári potrebujú byť spolu na to, aby tvorili hry.