Nie je dôvod sa ponáhľať.
Zatiaľ čo na začiatku roka 2018 disponoval Xbox neuveriteľným počtom 6 interných štúdií, tak po troch rokoch nákupov sa tento počet dostal na číslo 23. Horúčkovité nákupy už môžu poľaviť, pretože exkluzívny obsah na Xboxe v najbližších rokoch chýbať nebude, čo dokazujú aj posledné mesiace tohto roka s Psychonauts 2, Age of Empires 4, Forza Horizon 5 a Halo Infinite.
Napriek tomu však šéf Microsoftu Satya Nadella po akvizícii Bethesdy prezradil, že Xbox s nákupmi nekončí, no podľa redaktora VentureBeat Jeffa Grubba bude Microsoft pristupovať k akvizíciám trochu inak ako v minulosti.
Podľa jeho informácií je totiž Xbox spokojní so svojimi súčasnými štúdiami a v prípade budúcich akvizícií si možno svoje ciele otestuje.
„Myslím si, že to je miesto, kde sa Xbox teraz nachádza. Kde sú šťastní s tým, čo majú, takže môžu trochu zabrzdiť a povedať si „Okay, poďme sa porozhliadnuť a preskúmať svoje budúce akvizície.“
Podľa Grubba takouto neoficiálnou skúškou vzťahov prejdú v blízkej budúcnosti štúdiá Crystal Dynamics, IO Interactive a Avalanche Studios.
Ako možno viete, Crystal Dynamics bol nedávno ohlásený ako spolu-vývojár hry Perfect Dark spolu so štúdiom The Initiative. Avalanche Studios pripravuje pre Xbox platformy hru Contraband, ktorá bola ohlásená na tohtoročnej E3 konferencii a IO Interactive pripravuje pre Xbox platformy zatiaľ neohlásenú fantasy RPG hru s označením „Project Dragon.“
{embed_video //youtu.be/S–lFTxAVs8}
„Myslím si, že Xbox a povie „Okay, priveďme Crystal Dynamics, aby pracovali na tejto hre s The Initiative aby sme sa spoznali, aby sme videli, ako fungujú a ako im pôjde spolupráca a keď budú spĺňať štandardy, tak sa spýtame „Hej, Square Enix, máte záujem predať Crystal Dynamics?“
„Myslím si, že niečo podobné sa deje s Avalanche – štúdiom, ktoré robí Contraband – myslím si, že sú v skúške. Xbox taktiež spolupracuje s IO Interactive a oni sú tiež v skúške. Myslím si, že momentálne to funguje tak a v Microsofte sú s tým spokojní.“